  • 1. Data: 2010-04-08 19:18:03
    Temat: auto prywatne w DG - procent z wydatkow w koszta
    Od: Przemek <p...@g...com>

    Witam,
    obecnie uzywam czeto i gesto auta nie bedacego w ST na wyjazdy
    sluzbowe (tak po 4 tys km/miesiac). Poza wydatkami paliwowymi mam n
    faktur za naprawy/opony, oplacilem OC itp
    Auto prawdopodobnie tak bede uzywal jeszcze minimum przez pare miechow
    w porywach lacznie do roku. Czesc wydatkow jak np opony czy
    amortyzatory sa wydatkami na rzeczy, ktore w aucie beda eksploatowane
    po odbyciu sluzby
    Pokrycie w kilometrowce mam na wszystkie wydatki - w praktyce w koszta
    wrzucac wszystko czy dla przyzwoitosci np 95%?
    Technicznie tylko przyjety przeze mnie % wydatku idzie w koszta jak i
    analogiczny procent vatu w rejestr vat?
    Auta nie wprowadzilem w ST ze wzgledu na mala wartosc zakupu (auto "z
    importu" przed rozpoczeciem DG), mam inne w ST (niezdatny do takich
    gestych wyjazdow)
    Pozdrawiam,
    Przemek

  • 2. Data: 2010-04-08 21:20:54
    Temat: Re: auto prywatne w DG - procent z wydatkow w koszta
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemek wrote:

    > Pokrycie w kilometrowce mam na wszystkie wydatki - w praktyce w koszta
    > wrzucac wszystko czy dla przyzwoitosci np 95%?

    Dla przywoitosci to mozesz powiedziec, ze dwa razy tyle wydales
    bez rachunków, ale co to kogo obchodzi? Masz kilometrówke i limit, to
    laduj wydatki w koszty

    > Technicznie tylko przyjety przeze mnie % wydatku idzie w koszta jak i
    > analogiczny procent vatu w rejestr vat?

    Oczywiscie auto spelnia warunki do odliczania VAT z paliwa,
    bo z innych wydatków mozesz odliczac VAT nawet jak osobowy.
    I dlaczego procentowo? Odliczasz caly, nawet jak nie masz limitu w kosztach.

  • 3. Data: 2010-04-09 09:24:20
    Od: Przemek <p...@g...com>

    vatu od paliwa nie odliczam - jest on moim kosztem
    natomiast vat od wydatkow niepaliwowych z tego co wiem nie obcina sie
    nawet gdy kwota netto nie ma pokrycia w kilometrowce (idzie w calosci
    do vat7) - tyle ze nie wiem co by bylo jakbym stosowal zasade ze
    wydatki w takim pocencie w koszta wrzucam w jakim sa one zwiazane z
    moja DG.
    Przyklad: uzywam auta w 50% na cele sluzbowe => odliczam poniesionych
    wydatkow 50% (przyklad: 50 % OC)
    To ze praktyka jest taka ze wali sie wszystko do kilometrowki - moze
    tak jest (nie wiem, dopiero pierwsze rozliczenie z fiskusem szykuje)
    Czyli krotko: w tym kraju w koszta wali sie 100% z faktury do
    kilometrowki?
    Przemek

  • 4. Data: 2010-04-09 10:55:21
    Od: Paweł Muszyński <p...@b...wytnijto.org>

    W dniu 2010-04-09 11:24, Przemek pisze:
> [...]
    > tak jest (nie wiem, dopiero pierwsze rozliczenie z fiskusem szykuje)
    > Czyli krotko: w tym kraju w koszta wali sie 100% z faktury do

    Inaczej - możesz odliczyć poniesione wydatki do limitu, jaki Ci z
    kilometrówki (a więc ewidencji przebiegu DO CELÓW SŁUŻBOWYCH) wychodzi.
    Czyli robisz SŁUŻBOWO 100 km - możesz odliczyć wydatki do wysokości ok.
    83 zł.

    --
    Paweł Muszyński
    Skateshop http://sklep.e-street.pl

  • 5. Data: 2010-04-11 09:36:57
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Przemek wrote:

    > Czyli krotko: w tym kraju w koszta wali sie 100% z faktury do
    > kilometrowki?

    Nie. Masz po prostu sytuacje, w której wypracowujesz bardzo duzy limit
    umozliwiajacy ujecie w kosztach wszystkich wydatków
    zwiazanych z eksploatacja samochodu. Jesli wydaje Ci sie to
    zbyt liberalne podatkowo, to zawsze mozesz sobie zatankowac
    czy umyc samochód i nie brac faktury.