    From: "Wiesiek" <j...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: big problem
    Date: Tue, 10 May 2005 18:08:58 +0200

    Jestem pelnomocnikiem pewnej firmy.
    Przyznaje sie mialem mase papierow i nieszczesliwie puscilem deklaracje VAT
    7 z wykazana olbrzymia kwota do zapłaty. Potem zrobilem korekte gdzie VAT
    wykazany jest do przeniesienia. Niestety Pani w US stwierdziala ze musze
    wplacic cala kwote a potem wnosic o stwierdzenie nadplaty. Dodatkowo
    odmowila przyjecia deklaracji uprzedzajac mnie ze jesli ja wysle poczta do
    wezwie mnie do jej anulowania!!??
    Chcialem zaznaczyc ze kwota w deklaracji jest tak duza ze przekracza moje
    przychody najbliższych lat.

    Nie wiem co robic :
    1) Zlozyc korekte i czekac?? (moze powolac sie na wazny inters podatnika??)
    2) Mysle o czyms takim, skladam pismo z antydata ze pelnomocnictwo traci
    moc , przed zlozeniem deklaracji i ze pomylkowo podpislem VAT nie majac
    uprawnien w zwiazku z czym prosze o anulownie deklaracji, rownoczesnie moj
    nieszczesny kolega sklada VAT 7 z wlasny podpisem (nie korekte ale
    deklaracje pierwotna). (ALE TO TO CHYBA ZBYT GRUBYMI NIC MI SZYTE)
    3) Ide do naczelnika i prosze go na kolanach o pomoc?

    No i pytanie ? Czy ktos zna podstawe prawna takiego zachowania US czyli :
    1) odmowa przyjecia korekty
    2) jasny przepis z ktorego wynika za musze zaplacic to co wykazlaem w
    deklaracji pierwotnej
    3) no i czy mamy tu do czynienia z nadplata?? wg. mnie nie poniewaz podatek
    nie zostal zaplacony wiec nie ma potrzeby skladania wniosku o stwierdzenie
    nadplaty

    Bardzo prosze o pomoc.

    pozdr.
    KJ