  • 1. Data: 2005-01-14 21:22:52
    Temat: bilet za darmo przychodem?
    Od: " wojtek" <w...@g...SKASUJ-TO.pl>

    W wyniku dyskusji z moim biurem rachunkowym postanowiłem się poradzić
    szanownych grupowiczów:
    Współpracuję jako osoba fizyczna z DG (KPiR, VAT)z pewną (zagraniczną ale z
    UE) firmą, której świadczę usługi o charakterze informacyjnym (nie
    informatycznym) i z którą mam stałą umowę (nazwana jest agencyjną ale nie mam
    pewności czy to rzeczywiście umowa agencyjna).
    W tej umowie stoi, że firma ta pokrywa koszty niezbędnych do wykonania usługi:
    podróży zagranicznych, zakupu sprzętu komputerowego, usług prawniczych,
    szkoleń i kosztów telekomunikacyjnych oraz biurowych.
    W praktyce zdażają się tylko telefony, szkolenia i podróże .
    I teraz mam pytanie:
    - czy jeśli wykonuję taką podróż, to mogę sobie wliczyć w koszty delegację
    (same diety) jeśli firma opłaca mi przelot i hotel?
    - czy może muszę potraktować ten opłacony przelot i hotel jako mój przychód
    (jeśli tak, to jak to udokumentować)?
    - czy jestem narażony na zarzut, że jest to w istocie umowa o pracę oraz
    zostane w konsekwencji obciążony stosownymi ZUSami?

    W jednym z poprzednich wątków znalazłem wyjaśnienie, że kosztów nie muszę
    księgować obowiązkowo, czyli wnioskuję, że mogę sobie wliczyć w koszty
    delegację w postaci diet pomijając kwestię biletu. Jeśli US zapyta jak tam
    dojechałem to powiem, że na własny koszt, którego nie wliczyłem w KUP.

    Czy ktoś z Was zna te zagadnienia? Będe niezmiernie wdzięczny za pomoc i za
    informacje o dobrym księgowym na Woli lub Bemowie w Wawie.

    Pozdrawiam
    WW