  • 1. Data: 2009-01-16 18:48:01
    Temat: błędnie wybrany rodzaj usług, niemożność skorzystania z ryczałtu a "dotyczenie przepisów ustawy o ryczałcie"
    Od: Michal <f...@w...pl>

    Witam,

    Stoję przed pewnym podatkowym problemem. W zeszłym roku rozpocząłem DG,
    dla której wybrałem rozliczenie ryczałtem. Kierowałem się przy tym
    klasyfikacją PKD - niezbyt fortunnie, w świetle obecnych posiadanych
    przeze mnie informacji wynika, że powinienem zadeklarować działalność z
    zakresu usług reklamowych, która to uniemożliwia zastosowanie
    rozliczenia ryczałtem.

    Wydaje mi się, że w pierwszym rzędzie muszę zgłosić do US pismo z
    wyjaśnieniem, dopłacić zaliczki zgodnie z zasadami ogólnymi. Teraz
    pytanie, które budzi moją wątpliwość. Czy w związku z tym że od początku
    wykonywania działalności błędnie wybrałem ryczałt z którego przy tej
    działalności wybrać nie mogłem, będę traktowany jako osoba objęta
    przepisami ustawy o ryczałcie (innymi słowy, czy po sprostowaniu formy
    opodatkowania odzyskam możliwość rozliczenia się z żoną)? Dodam że od
    samego początku DG wykonuję usługi właśnie z zakresu uniemożliwiającego
    stosowanie ryczałtu. Na logikę wydaje się że tak być powinno, ale w
    życiu pewna jest tylko śmierć i.... podatki ;)

    Pozdrawiam,
    M.

  • 2. Data: 2009-01-17 01:33:18
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 16 Jan 2009, Michal wrote:

> [...]
    > (innymi słowy, czy po sprostowaniu formy opodatkowania odzyskam możliwość

    Ten punkt IMO jest na "nie" :(
    Zasada jest prosta: podatnik musi *wybrać* wspolne rozliczania.
    Jeśli wybierze ryczałt, owo wspólne rozliczanie jest niemożliwe.
    Późniejsze "uchylenie ryczałtu" nie przywraca prawa do wspólnego
    rozliczenia.

    pzdr, Gotfryd