  • 1. Data: 2009-01-16 09:46:04
    Temat: Podatkowy horror
    Od: "To_mek" <n...@n...sp>

    Witam.

    Bardzo proszę o radę bo chyba zbyt chaotycznie szukam wyjścia :-(
    Sytuacja wygląda tak:
    Sprzedaliśmy wraz z żoną mieszkanie a zamiast podatku złożyłem
    oświadczenie, że pieniądze wydamy na cele budowlane.
    Budować zacząłem w terminie jednak śmierć bliskich spowodowała, że
    budowa się przeciągnęła. US wszczął postępowanie w trakcie którego
    złożyłem wszystkie posiadane faktury wycenę rzeczoznawcy stanu
    faktycznego i wyjaśnienie przyczyn opóźnienia (akty zgonu).
    Niestety US nie uznał faktur wystawionych po 2 latach od sprzedaży ani
    nie uwzględnił wyceny i zadecydował, że musimy zapłacić podatek wraz z
    odsetkami. Na razie decyzja przyszła tylko do żony ale i ja pewnie
    taką dostanę.
    Jakie są możliwości odwołania się od decyzji? Czy mamy to robić każde
    w swoim imieniu czy razem? Żona nie pracuje już od kilku lat i nie ma
    żadnych przychodów. Moja pensja ledwo starcza na spłatę kredytów i
    dociągnięcie do następnej. Jak odroczyć, rozłożyć na raty spłatę
    zadłużenia i czy istnieje chociaż teoretyczna możliwość umorzenia. Co
    w przypadku mojej śmierci - zobowiązanie przejdzie na spadkobierców?
    Może jakieś podpowiedzi gdzie szukać rozwiązania.

    Z góry dzięki
    Tomek