  • 1. Data: 2009-01-16 16:18:02
    Temat: Wspólnik spółki jawnej a wspólne rozliczanie się z małżonką
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Witam!!

    Prosze niech mi ktoś wyjaśni
    ja pracuje na etacie
    żona pracuje na etacie
    ja mam umowy zlecenia

    do tej pory rozliczałem się wspolnie z żoną
    w 2008 roku razem ze znajomymi założyłem spółkę jawną

    czy mogę sie rozliczać z żoną?
    księgowa ze społki powidziała ze teraz juz nie moge sie wspolnie rozliczać.

    jak to jest ?
    do 20 stycznia mam wybrać sposob opodatkowania
    co wybrać ?

    Michał

  • 2. Data: 2009-01-16 16:36:36
    Od: Usrobo <u...@o...pl>

    Usrobo pisze:
> [...]
    >
    > jak to jest ?
    > do 20 stycznia mam wybrać sposob opodatkowania

    widze ze dziś już ktoś o to pytal,
    niepotrzebnie stworzyłem wątek

    mam nadzieje ze dla wspolnika społki jawnej jest tak samo

    lepiej jest wiec na zasadach ogolnych jeśli nie przekroczy się 86000zł ?

    Michał

  • 3. Data: 2009-01-16 16:55:54
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 16-01-2009 o 17:36:36 Usrobo <u...@o...pl> napisał(a):

    > lepiej jest wiec na zasadach ogolnych jeśli nie przekroczy się 86000zł ?

    Jeśli razem z żoną nie przekroczycie 2*86k i spełniacie warunki dla wspólnego
    rozliczenia, to lepiej wybrać zasady ogólne, będziecie do przodu co najmniej
    o podwójną kwotę pomniejszająca podatek + różnica między 18% a 19%.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek