eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkibrak dochodu, a comiesięczna deklaracja PIT (i inne pyt.) › brak dochodu, a comiesięczna deklaracja PIT (i inne pyt.)
    From: "masuro" <m...@t...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: brak dochodu, a comiesięczna deklaracja PIT (i inne pyt.)
    Date: Sat, 24 Jan 2004 13:36:01 +0100

    Tyle się już naczytałam o VAT, o odliczeniach, doliczeniach
    i podatku dochodowym, że teraz mam plątanine w głowie i w
    prostej kwestii nie wiem jak postąpić?.

    Zakupiłam do firmy części do komputera (poniżej 1500zł),
    program do komputera, krzesło, tapetę na ścianę itp.,

    Pyt.1. Czy VAT należny pomniejszam o VAT z faktury za wyżej
    wymienione towary? , a faktury wpisuję zwyczajnie do
    ewidencji VAT?

    Pyt 2. Czy podczas obliczania kosztów uzyskania przychodów
    różnicuje (rozdziela) się jakoś towary handlowe przeznaczone
    do dalszego odsprzedania od towarów, które zużyję dla
    siebie?
    czy wszystkie jak leci wpisuje się do KPR?

    Pyt. 3 działalność jest od 2003r prowadzona, ale jeszcze ani
    razu nie wykazałam dochodu, tzn. cały czas jadę na stratach
    (wynika to z tego, że mam odpis amortyzacyjny auta, które
    pierwszego dnia prowadzenia DG wprowadziłam na podstawie
    umowy nieodpłatnego przekazania do ewidecji środków
    trwałych, było to prywatne auto - dodam, że osobowe), wobec
    czego ani razu jeszcze nie złożyłam deklaracji PIT - bo nie
    mam od czego płacić podatku dochodowego?, czy postępuję
    słusznie?

    Pyt. 4 Kiedy muszę zacząć składać PIT? czy dopiero po
    osiągnięciu po raz pierwszy dochodu z działalności?