  • 1. Data: 2004-01-24 12:36:01
    Temat: brak dochodu, a comiesięczna deklaracja PIT (i inne pyt.)
    Od: "masuro" <m...@t...pl>

    Tyle się już naczytałam o VAT, o odliczeniach, doliczeniach
    i podatku dochodowym, że teraz mam plątanine w głowie i w
    prostej kwestii nie wiem jak postąpić?.

    Zakupiłam do firmy części do komputera (poniżej 1500zł),
    program do komputera, krzesło, tapetę na ścianę itp.,

    Pyt.1. Czy VAT należny pomniejszam o VAT z faktury za wyżej
    wymienione towary? , a faktury wpisuję zwyczajnie do
    ewidencji VAT?

    Pyt 2. Czy podczas obliczania kosztów uzyskania przychodów
    różnicuje (rozdziela) się jakoś towary handlowe przeznaczone
    do dalszego odsprzedania od towarów, które zużyję dla
    siebie?
    czy wszystkie jak leci wpisuje się do KPR?

    Pyt. 3 działalność jest od 2003r prowadzona, ale jeszcze ani
    razu nie wykazałam dochodu, tzn. cały czas jadę na stratach
    (wynika to z tego, że mam odpis amortyzacyjny auta, które
    pierwszego dnia prowadzenia DG wprowadziłam na podstawie
    umowy nieodpłatnego przekazania do ewidecji środków
    trwałych, było to prywatne auto - dodam, że osobowe), wobec
    czego ani razu jeszcze nie złożyłam deklaracji PIT - bo nie
    mam od czego płacić podatku dochodowego?, czy postępuję
    słusznie?

    Pyt. 4 Kiedy muszę zacząć składać PIT? czy dopiero po
    osiągnięciu po raz pierwszy dochodu z działalności?

  • 2. Data: 2004-01-24 15:18:21
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 24 Jan 2004, masuro wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Pyt.1. Czy VAT należny pomniejszam o VAT z faktury za wyżej
    >+ wymienione towary? , a faktury wpisuję zwyczajnie do

    Wrrrr... masz "zazwyczaj" osobno ewidencję sprzedaży i ewidencję
    zakupów (VAT), prawda ? No to rozpisujesz osobno VAT należny
    od sprzedaży, a osobno VAT naliczony od zakupów - przy czym
    ten naliczony (być może, jeśli masz sprzedaż zwolnioną) jeszcze
    *osobno* podsumowujesz wg "przeznaczonego tylko do sprzedaży
    zwolnionej" lub "służącego sprzedaży zwolnionej i opodatkowanej".
    W zależności od sposobu rozliczania wychodzi ci stosik powiązań:
    przy towarach handlowych proporcja zakupów może wpływać na proporcję
    sprzedaży (rzadko), proporcja sprzedaży wpływać może (często)
    na udział VATu naliczonego do odliczenia.
    Liczysz te ułamki, liczysz... i na końcu wyniki odejmujesz :)

    Oczywiście przy przykładowych zakupach wyposażenie proporcja
    zakupów nie wchodzi w rachubę !

> [...]
    >+ do dalszego odsprzedania od towarów, które zużyję dla
    >+ siebie?
    >+ czy wszystkie jak leci wpisuje się do KPR?

    Obejrzałaś ty sobie raz przynajmniej jak wyglądają rubryki
    w KPiR ? ;> - mam na myśli szczególnie te "zakup towarów
    handlowych i materiałów podstawowych", "koszty uboczne
    zakupu tow." oraz "inne wydatki" czy jak im tam ? ;)

> [...]
    >+ czego ani razu jeszcze nie złożyłam deklaracji PIT - bo nie
    >+ mam od czego płacić podatku dochodowego?, czy postępuję

    AFAIK tak.

    >+ Pyt. 4 Kiedy muszę zacząć składać PIT? czy dopiero po
    >+ osiągnięciu po raz pierwszy dochodu z działalności?

    Jak "wystąpi podatek", przy czym nie jest możliwe żebyś
    przeoczyła niedawną powtórkę z FAQ[1] pt. "czy chodzi o podatek
    wykazany [przed odliczeniami] czy zapłacony" !
    [1] to nie "jest *w* FAQ" (FAQ nie ma !), to *JEST FAQ* czyli
    permanentnie wałkowany problem !

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)

  • 3. Data: 2004-01-26 09:09:19
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

> [...]
    > *osobno* podsumowujesz wg "przeznaczonego tylko do sprzedaży
    > zwolnionej" lub "służącego sprzedaży zwolnionej i opodatkowanej".

    jak juz jestesmy przy wrrr.. to jescze rubtyki te dziela sie na
    zakup srodkow trwalych i pozostale zakupy...

    Boguslaw