  • 1. Data: 2007-08-01 18:02:17
    Temat: budowa i sprzedaz domu
    Od: wasyl_ni <w...@o...pl>

    Witam
    interesuje mnie sprawa podatku w nastepujacej kwestji:
    -buduje dom na wlasnej dzialce (budowa finansowana z kredytu
    hipotecznego ktorego zabezpieczeniem jest dzialaka budowlana)
    -po wybudowaniu sprzedaje go wraz z dzialka na ktorej zostal
    zrealizowany.

    Czy nie ma przeszkod prawnych zwiazanych z zakupem i sprzedaza
    nieruchomosci w tym samym roku...
    Co nalezy zrobic zeby zaplacic jak najmniej podatku ?
    Czytalem gdzies ze jezeli zainwestuje sie pieniadze pozyskane ze
    sprzedazy nieruchomosci w inna nieruchomosc to nie ma obowjazku
    placenia podatku od uzyskanego z tego tytulu zysku??
    Pozdrawiam
    wasylni

  • 2. Data: 2007-08-01 18:10:13
    Temat: Re: budowa i sprzedaz domu
    Od: wasyl_ni <w...@o...pl>

    On 1 Aug, 19:02, wasyl_ni <w...@o...pl> wrote:
> [...]
    > sprzedazy nieruchomosci w inna nieruchomosc to nie ma obowjazku
    > placenia podatku od uzyskanego z tego tytulu zysku??

    dodam tylko ze jestem osoba fizyczna i nie prowadze dzialalnosci...
    pozdrawiam
    wasylni

  • 3. Data: 2007-08-01 20:55:42
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "wasyl_ni" <w...@o...pl> wrote in message
    s.com...

    > dodam tylko ze jestem osoba fizyczna i nie prowadze dzialalnosci...
    > pozdrawiam

    jak to nie prowadzisz jak prowadzisz.
    budujesz dom i go sprzedajesz. To sie nazywa prowadzenie dzialalnosci
    gospodarczej bez zgloszenia i US sie bardzo cieszy jak takich zlapie.

  • 4. Data: 2007-08-02 00:26:56
    Od: wasyl_ni <w...@o...pl>

    On 1 Aug, 21:55, "witek" <w...@g...pl.invalid> wrote:

    > jak to nie prowadzisz jak prowadzisz.
    > budujesz dom i go sprzedajesz. To sie nazywa prowadzenie dzialalnosci
    > gospodarczej bez zgloszenia i US sie bardzo cieszy jak takich zlapie.

    hmm
    nie rozumiem tzn ze jak wybudujesz dom za kredyt hipoteczny(dla osoby
    fizycznej) i ci sie on powiedzmy nie spodoba to musisz zalozyc firme
    zeby go sprzedac i kupic inny ??!

    pozdrawiam
    wasylni

  • 5. Data: 2007-08-02 00:49:38
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "wasyl_ni" <w...@o...pl> wrote in message
    s.com...

    > hmm
    > nie rozumiem tzn ze jak wybudujesz dom za kredyt hipoteczny(dla osoby
    > fizycznej) i ci sie on powiedzmy nie spodoba to musisz zalozyc firme
    > zeby go sprzedac i kupic inny ??!

    jak ci sie nie spodoba, to nie, ale jesli budowales go z mysla o sprzedazy,
    a szczególnie jak nie bedzie to twój pierwszy dom w ten sposób zbudowany i
    sprzedany to ewidentnie prowadzisz DG.
    Zalozenie firmy po zbudowaniu to musztarda po obiedzie. Firme trzeba zalozyc
    zanim sie zacznie budowac.
    Przy pierwszym domu US bedzie mial ciezkie problemy, zeby ci udowodnic co
    bylo twoja intencja, przy drugim bedzie im juz znacznie latwiej.

  • 6. Data: 2007-08-02 06:36:53
    Od: "P" <A...@v...pl>

    Glupoty gadasz.
    Moze sprzedac bez zadnej dzialalnosci. Tylko te pieniadze przeznaczyc w
    okreslonym czasie na kupno mieszkania, dzialki budowlanej , domu ... aby nie
    zaplacic podatku.

    pzdr

    Uzytkownik "witek" <w...@g...pl.invalid> napisal w wiadomosci

  • 7. Data: 2007-08-02 06:56:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 1 Aug 2007, wasyl_ni wrote:

    > hmm
    > nie rozumiem tzn ze jak wybudujesz dom za kredyt hipoteczny(dla osoby
    > fizycznej) i ci sie on powiedzmy nie spodoba to musisz zalozyc firme
    > zeby go sprzedac i kupic inny ??!

    Chodzi o *zamiar* - po prawdzie pod rządami "przedunijnej" ustawy o VAT,
    w której litera zapisu "DG w rozumieniu VAT" była ciut inna (choć IMHO
    tzw. "duch" był ten sam), ale był wyrok NSA który przyznał rację USowi
    łupiącego VATem w podatnika, który kupił samochód po to żeby go sprzedać.

    Dowodem było zeznanie świadków, konkretny szczegół który wskazywał
    że taki "zamiar" miała miejsce.

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2007-08-02 07:53:56
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "P" <A...@v...pl> wrote in message news:f8ru26$h8e$1@news.onet.pl...
    > Glupoty gadasz.
    > Moze sprzedac bez zadnej dzialalnosci. Tylko te pieniadze przeznaczyc w
    > okreslonym czasie na kupno mieszkania, dzialki budowlanej , domu ... aby
    > nie zaplacic podatku.

    a co ma podatek od sprzedaży do prowadzenia DG?