  • 1. Data: 2007-08-01 15:48:57
    Temat: Magazyn i KPiR
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    Witam
    Mam pytania dotyczące KPiR:
    1. W którą kolumnę wpisuję przyrządy i materiały służące do wykonywania
    przeze mnie działalności gospodarczej na rzecz innych firm?
    2. Jeśli jest to kolumna 10 (ta sama gdzie wpisuję zakupiony towar - np.
    częsci wymienne), to czy te śrubokręty, kleje, taśmy wpisuję na magazyn?
    3. Jeśli tak, to w jaki sposób je zdejmuję z magazynu - przecież nie wpiszę
    klientowi na FV: taśma klejąca 1 cm 30 gr?
    4. A co z materiałami biurowymi: papier, długopisy itp.?
    Pozdrawiam
    Anxy (KPiR, DG, VAT, memoriał)

  • 2. Data: 2007-08-01 16:39:43
    Temat: Re: Magazyn i KPiR
    Od: mk <m...@w...pl>

    Anxy napisał(a):
> [...]
    > 2. Jeśli jest to kolumna 10 (ta sama gdzie wpisuję zakupiony towar - np.
    > częsci wymienne), to czy te śrubokręty, kleje, taśmy wpisuję na magazyn?

    wg mnie to kolumna 14 - pozostałe wydatki.

    > 3. Jeśli tak, to w jaki sposób je zdejmuję z magazynu - przecież nie wpiszę
    > klientowi na FV: taśma klejąca 1 cm 30 gr?
    > 4. A co z materiałami biurowymi: papier, długopisy itp.?

    Na magazyn wpisujesz tylko towary handlowe, sprzety pow. 1500 zł. w
    ewidencję wyposarzenia,
    pow. 3500 Środki trwałe.
    poniżej 1500 i nietrwale (użytkowanie poniżej 1 roku) od razu w koszty
    (kol. 14)

    > Pozdrawiam
    > Anxy (KPiR, DG, VAT, memoriał)

    to tak według mnie, może ktoś jeszcze sie wypowie, kto siedzi bardziej w
    tych tematach?

    pozdr.
    mk

  • 3. Data: 2007-08-02 12:38:51
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 01 Aug 2007 18:39:43 +0200, mk napisał(a):

    > wg mnie to kolumna 14 - pozostałe wydatki.

    Nie do końca. Materiały podstawowe (czyli wg uproszczonej definicji te
    które wchodzą w skład wyrobu końcowego) w kolumnę 10 razem z towarami. W
    twoim wypadku klej biurowy do 14, klej do butów (gdy jesteś szewcem) do
    10. Była kiedyś interpretacja US, że np dla firmy doraczej materiałem
    podstawowym jest papier do ksera.

  • 4. Data: 2007-08-02 14:19:09
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    [...]
> [...]
    > które wchodzą w skład wyrobu końcowego) w kolumnę 10 razem z towarami. W
    > twoim wypadku klej biurowy do 14, klej do butów (gdy jesteś szewcem) do
    No dobrze ale jak rozliczać ten przytoczony klej do butów? Wystawiam FV (bo
    sprzedaję usługi tylko firmom) za wykonaną usługę i wymienione w urządzeniu
    części, nie mogę przecież tam wpisywać 1 g smaru, czy 1 cm taśmy? Czy
    zdejmuję to dowodem wewnętrznego rozchodu?
    Pozdrawiam
    Anxy

  • 5. Data: 2007-08-02 14:29:57
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 02-08-2007 o 16:19:09 Anxy <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl> napisa? w wiadomo?ci
    > [...]
    > No dobrze ale jak rozliczaae ten przytoczony klej do butów? Wystawiam FV
    > (bo
    > sprzedaj? us?ugi tylko firmom) za wykonan? us?ug? i wymienione w
    > urz?dzeniu
    > cz??ci, nie mog? przecie? tam wpisywaae 1 g smaru, czy 1 cm ta?my? Czy
    > zdejmuj? to dowodem wewn?trznego rozchodu?

    Na KPiR nie prowadzisz magazynu - więc nie masz co zdejmować. Jak chcesz
    śledzić co na co poszło albo uważasz że przyda się do kontroli,
    to możesz sobie prowadzić notatki.

  • 6. Data: 2007-08-03 08:54:48
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Thu, 02 Aug 2007 16:19:09 +0200, Anxy napisał(a):

> [...]
    > części, nie mogę przecież tam wpisywać 1 g smaru, czy 1 cm taśmy? Czy
    > zdejmuję to dowodem wewnętrznego rozchodu?

    Tak jak napisał tommyz nie masz obowiązku "prowadzenia" formalnego magazynu
    i tym samym wystawiania dokumentów magazynowych. Dopóki jakiemuś
    kontrolerowi nie wyjdzie, że do naprawy 10 par butów zużyłeś 10 kg kleju
    nikogo to nie zainteresuje.
    Na swojej fakturze sprzedaży piszesz po prostu "naprawa butów". Co najwyżej
    w wypadku materiałów o większej wartości warto na odwrocie faktury
    zakupowej opisać przeznaczenie np. "na cele umowy nr NNN z firmą XXXX".
    Jest to potrzebne tylko po to żeby samemmu potrafić odpowiedzieć na
    pytania kontroli przykładowo po 5 latach.

  • 7. Data: 2007-08-03 15:30:32
    Od: "Anxy" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Na KPiR nie prowadzisz magazynu - więc nie masz co zdejmować. Jak chcesz
    > śledzić co na co poszło albo uważasz że przyda się do kontroli,

    Naprawiam sprzęt,mam magazyn części zamiennych na sporą kwotę, pozycji ok.
    100. I to wszystko można poprostu wrzucić w koszty?
    A nieprowadząc magazynu jak mam dokonywać remamentu, spisu z natury?
    pozdrawiam
    Anxy

  • 8. Data: 2007-08-03 15:33:24
    Od: "t...@o...pl" <t...@o...pl>

    Dnia 03-08-2007 o 17:30:32 Anxy <a...@p...onet.pl> napisał(a):

    > U?ytkownik <t...@o...pl> napisa? w wiadomo?ci
    > [...]
    >
    > Naprawiam sprz?t,mam magazyn cz??ci zamiennych na spor? kwot?, pozycji
    > ok.
    > 100. I to wszystko mo?na poprostu wrzuciae w koszty?
    > A nieprowadz?c magazynu jak mam dokonywaae remamentu, spisu z natury?

    Boleśnie, licząc wszystko w Sylwestra :)

  • 9. Data: 2007-08-03 18:32:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 3 Aug 2007, Anxy wrote:

    > A nieprowadząc magazynu jak mam dokonywać remamentu, spisu z natury?

    Zauważyłeś co napisałeś?
    To ma być spis *Z NATURY*. Nie "z komputera".

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2007-08-06 11:59:56
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 03 Aug 2007 17:30:32 +0200, Anxy napisał(a):

    > Naprawiam sprzęt,mam magazyn części zamiennych na sporą kwotę, pozycji ok.
    > 100. I to wszystko można poprostu wrzucić w koszty?

    KPiR na tym polega, że w momencie zakupu materiałów puszcza się je w
    koszty. Potem te koszty koryguje sie przy remanencie.