  • 1. Data: 2005-01-13 18:35:44
    Temat: certyfikat księgowy
    Od: "Iwona" <s...@g...pl>

    Mam pytanko,
    czy osoba, która nie posiada certyfikatu księgowego może prowadzić odpłatnie
    PKPiR oraz inne ewidencje?

    Iwona

  • 2. Data: 2005-01-13 20:01:39
    Temat: Re: certyfikat księgowy
    Od: "Wiesiek" <j...@n...pl>

    No nie zabardzo. W koncu po to zrobili te certyfikaty.
    Chyba ze jestes zatrudniona na uop albo uz(przy czym uz-jeden Pan wypowiadal
    sie cos na teman jakiegos weksla na 50.000?? Swoja droga nie wiem o co mu
    chodzilo)
    pozdr.
    KJ

  • 3. Data: 2005-01-13 21:23:17
    Od: "trk" <...@...com>

    Użytkownik "Wiesiek" <j...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wypowiadal
    > sie cos na teman jakiegos weksla na 50.000?? Swoja droga nie wiem o co mu
    z tego, co zrozumiałem chodziło mu o to,
    że przy zleceniu TEŻ jest wymagany certyfikat
    czyli tylko na uop można bez...

    pozdr
    trk

  • 4. Data: 2005-01-14 00:27:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Jan 2005, Wiesiek wrote:
    [...]
    >+ Chyba ze jestes zatrudniona na uop albo uz(przy czym uz-jeden Pan wypowiadal
    >+ sie cos na teman jakiegos weksla na 50.000??

    Ja :)

    >+ Swoja droga nie wiem o co mu chodzilo

    ...no wysokość kary za "bez uprawnień" :)

    Powód ?
    Zabronione jest "usługowe prowadzenie ksiąg bez uprawnień" o ile
    mnie pamięć nie myli. Jakoś tak pamiętam że nie ma mowy o "zakazie
    prowadzenia bez uprawnień w ramach DG".
    Mylę się ?

    Jeśli nie....
    To oroponuję sprawdzić na podstawie czego bierze się zapłatę
    w razie zawarcia "osobistej umowy zlecenia" - konkretnie zapisy
    tytułu XXI Kodeksu Cywilnego oraz art. 13.8 UoPDoOF.

    Ewentualnym ;) leniom podam na tacy (skoro i tak musiałem sięgąć :>):
    ++++
    Art. 13. Za przychody z działalności wykonywanej osobiście, o której
    mowa w art. 10 ust. 1 pkt 2, uważa się:
    8) przychody z tytułu wykonywania usług, na podstawie umowy zlecenia
    lub umowy o dzieło, uzyskiwane wyłącznie od:
    [...tu lista...]
    ----

    >+ pozdr.

    wzjm. !