  • 1. Data: 2005-01-13 17:10:24
    Temat: ? f-ra w formie eletronicznej ...
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    może być podstawą do odliczenia podatku?

    ps
    świadczeniodawca zażyczył sobie 5zł za wystawienie
    i dostarczenie do odbiorcy usługi f-r za świadczone usługi,
    albo za darmo ale elektronicznie
    albo z osobistym odbiorem.

    --
    Urko
    GG 1521634

  • 2. Data: 2005-01-13 17:32:48
    Temat: Re: ? f-ra w formie eletronicznej ...
    Od: "mcgregor" <gzaczynski(n.o.s.p.a.m)@yahoo.com>

    Znam osoby, ktore swiadcza uslugi za granica i wystawiaja tylko faktury
    elektroniczene kontrahentom z UE.

  • 3. Data: 2005-01-13 18:01:02
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > może być podstawą do odliczenia podatku?

    jak wydrukujesz ja to tak.

    P.

  • 4. Data: 2005-01-13 20:21:43
    Od: "Urko" <a...@N...pl>

    Użytkownik "Przemek R."
    pl> napisał w wiadomości

    > jak wydrukujesz ja to tak.

    ale czy to dokument...? podpisy pieczątki?

    --
    Urko
    GG 1521634

  • 5. Data: 2005-01-14 00:20:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >+ > jak wydrukujesz ja to tak.
    >+
    >+ ale czy to dokument...? podpisy pieczątki?

    ...a może zechcesz przejrzeć JEDNAK posty z ostatnich dni ? ;)
    Była zażarta dyskusja :)

    I pytanie: a pieczątki i podpisy to z czego mają wynikac ??
    :)

    *OCZYWIŚCIE*.....
    Ja piszę TYLKO o fakturze.

    Jak ktoś *na tym samym papierze* co faktura ma:
    - dowód odbioru
    - dowód zapłaty
    - potwierdzenie wykonania
    - gwarancję
    - oświadczenie o poręczeniu
    -...fafdzieśiąt innych pozycji...
    ...to OCZYWIŚCIE że podpis mu się może przydać.
    Ale jak robi "porządnie" czyli (zakładając że "na piśmie" oznacza
    *podpisane* dokumenty a nie "gołą" foormę pisemną):
    - najpierw zawiera NA PIŚMIE umowę przedwstępną
    - poźniej wystawia NA PIŚMIE zamówienie bądź akceptuje zamówienie
    kontrahenta podpisanym dowodem
    - umowę zawiera NA PIŚMIE
    - wszelkie zmiany sporządza NA PIŚMIE
    - NA PIŚMIE dokonuje wydania bądź przyjęcia towaru
    - NA PIŚMIE robi protokoły odbioru bądź przekazania
    - NA PIŚMIE ma dowody wpłat, wypłat, przedpłat, dopłat i innych takich
    - bierze NA PIŚMIE gwarancję
    - ...i fafset innych papierków....

    ...to po co mu "pieczątki i podpisy" na fakturze ??

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-01-14 09:39:12
    Od: "exżona_zaraza" <r...@p...onet.pl>

    Urko wrote:

    > może być podstawą do odliczenia podatku?

    "MF przewiduje, że wstępny projekt rozporządzenia regulujący tzw.
    fakturowanie elektroniczne na podstawie delegacji zawartej w ustawie o
    podatku od towarów i usług zostanie przygotowany w pierwszym kwartale
    2005r."

    I tak jak Przemek mówi, jeśli ją wydrukujesz, to będziesz miał podstawę do
    odliczenia podatku, bo:
    * nowe rozwiązania zawarte w rozporządzeniu "będą" brały pod uwagę istotę
    faktury jako dokumentu używanego dla potrzeb innych podatków niż VAT,
    np.podatku dochodowego, oraz podstawowego dokumentu księgowego, co wymaga
    kompleksowej analizy obowiązujących przepisów..

    exżona_zaraza
    "z reguły żywię miłość do wszystkich ludzi, nienawiść zresztą też"

  • 7. Data: 2005-01-14 12:28:42
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 1/14/2005 1:20 AM, Gotfryd Smolik news wrote:

    > ...to po co mu "pieczątki i podpisy" na fakturze ??

    Robiłem ostatnio aktualizację Nortona AV - płatność kartą, po podaniu
    VAT EU nie naliczył podatku i fakturę mogłem sobie wydrukować.
    Księgowa się zapytała, czy "przyślą oryginał" - a ja się zapytałem, czym
    on niby miałby się różnić od tego, który już mamy.

    Pzdr; Catbert

  • 8. Data: 2005-01-14 18:04:42
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jan 2005, exżona_zaraza wrote:
    [...]
    >+ np.podatku dochodowego, oraz podstawowego dokumentu księgowego, co wymaga
    >+ kompleksowej analizy obowiązujących przepisów..

    Tia.
    I zamiast powykreślać bezsensowne zapisy skomplikują życie "wszystkim".

    BTW: ciekawe, czy zostanie przewidziana jakaś kara za uniemożliwienie
    urzędnikowi odpowiedzi na pytanie które zadał Catbert:
    "a ja się zapytałem, czym on niby miałby się różnić od tego, który już mamy"
    :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 9. Data: 2005-01-14 18:52:45
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl> wrote:

> [...]
    > Księgowa się zapytała, czy "przyślą oryginał" - a ja się zapytałem, czym
    > on niby miałby się różnić od tego, który już mamy.

    Moim zdaniem ta cała sprawa elektronicznego obiegu faktur tak naprawdę nie
    dotyczy tego typu przypadków. W tym obiegu chodzi przede wszystkim o to, że
    kopie faktur u sprzedawcy są przechowywane w formie elektronicznej (np. na
    CDROMie), podobnie u nabywcy i nigdzie nie ma żadnego papieru. Potem
    wszelkie deklaracje, rozliczenia, itp. mogą być dokonywane automatycznie na
    podstawie tych elektronicznie przechowywanych danych.

    Natomiast przesłanie faktury z komputera sprzedawcy przez komputer klienta
    do drukarki klienta nie różni się niczym od przesłania tejże faktury z
    komputera sprzedawcy do drukarki sprzedawcy.

    P.

  • 10. Data: 2005-01-14 19:44:59
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Jan 2005, Paszczak wrote:
    [...]
    >+ Natomiast przesłanie faktury z komputera sprzedawcy przez komputer klienta
    >+ do drukarki klienta nie różni się niczym od przesłania tejże faktury z
    >+ komputera sprzedawcy do drukarki sprzedawcy.

    IMHO jeden z lepszych "łopatologicznych" wykładów ds. "elektroniczności
    faktur drukowanych" :)

    W razie zastzeżeń - pytać "a mogę drukować fakturę na drukarce kolegi?" ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)