  • 1. Data: 2002-09-30 10:29:59
    Temat: chorobowe
    Od: "arturoo" <5...@p...onet.pl>

    1. prowadzę DG i otrzymałem od lekarza zwolnienie chorobowe na tydzien. Nigdy nie
    opłacałem ubezp.
    chorobowego.
    W zusie usłyszałem iż nie otrzymam zasiłku chorobowego i to jest dla mnie logiczne.
    Ale dowiedziałem
    się także że muszę płacić całą składkę. Mocno mnie to zaskoczyło poniewaz sądziłem że
    składka
    powinna zostać pomniejszona o okres zwolnienia chorobowego. Czy babka z zusu ma
    rację?
    2. Może mi ktoś doradzić jak przejśc na Krus lub jak wogóle pozbyć się zusu?

    --
    pozdr
    arturoo

  • 2. Data: 2002-10-02 11:48:28
    Temat: Re: chorobowe
    Od: pavo <p...@l...onet.pl>

    On Mon, 30 Sep 2002 12:29:59 +0200, "arturoo" <5...@p...onet.pl>
    wrote:

> [...]
    rację?
    >2. Może mi ktoś doradzić jak przejśc na Krus lub jak wogóle pozbyć się zusu?

    Raczej nie powinienies byc zaskoczony. Przepisy wyraznie stanowia, ze
    nie placi sie skladki za okresy za ktore zostal wyplacony zasilek
    chorobowy. W twoim przypadku nie ma mowy o zasilku (nie podlegasz
    ubezpieczeniu chorobowemu). Nie utozsamiaj okresu zasilkowego z
    okresem chorobowym, to nie jest to samo. Tak na marginesie: skladka na
    ubezp. chorobowe jest stosunkowo niewysoka i dziwie sie, ze
    zrezygnowales z tego ubezpieczenia.

  • 3. Data: 2002-10-02 15:43:50
    Od: "mazan-ka" <m...@o...pl>

    Tez sie dziwie, ze nie placisz skladki na ubezpieczenie chorobowe.
    Jest wyjscie z sytuacji, gdy jestes chory i nie chcesz placic pelnych
    skladek na ZUS za dany m-c.
    Jasne jest, ze kiedy chorujesz nie prowadzisz dzialalnosci z powodu choroby,
    wiec w dniu kiedy zachorujesz "zawieszasz" dzialalnosc gospodarcza w ZUS-ie
    czyli wypelniasz druki: ZWUA I ZWPA podajac kod przyczyny 600 i
    rejestrujesz sie ponownie w pierwszym dniu kiedy bedziesz zdrowy i wznowisz
    dzialalnosc gospodarcza na drukach: ZUA i ZFA. Wyglada to troszke inaczej
    gdy zatrudniasz pracownikow.

    pozdrawiaqm
    Mazan-ka

  • 4. Data: 2002-10-02 21:25:43
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Wed, 2 Oct 2002, mazan-ka wrote:

    >+ Tez sie dziwie, ze nie placisz skladki na ubezpieczenie chorobowe.
    [...]
    Wiecie... były tu różne opinie, równiez że chorobę trzeba
    sobie ZAPLANOWAĆ ;)

    Pozdrowienia, Gotfryd
    (płacący chorobowe)

  • 5. Data: 2002-10-02 21:30:03
    Od: "Arkadiusz Piotrowski" <a...@p...com.pl>

    Użytkownik "mazan-ka" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    wznowisz
    > dzialalnosc gospodarcza na drukach: ZUA i ZFA. Wyglada to troszke inaczej

    a nie wystarczy ze zwolnieniem po chorobie jechać do ZUSu? Bo nie wyobrażam
    sobie np prosto od lekarza z gorączką jechać do ZUSu i przytomnie wypełniać
    formularze.....?

    --
    << Arkadiusz Piotrowski <---------> e-mail: i...@a...com.pl >>
    << ICQ: 10304552 <---------> SMS Plus GSM: +48607550438 >>

  • 6. Data: 2002-10-03 06:20:59
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Arkadiusz Piotrowski napisał:

    > a nie wystarczy ze zwolnieniem po chorobie jechać do ZUSu? Bo nie wyobrażam
    > sobie np prosto od lekarza z gorączką jechać do ZUSu i przytomnie wypełniać
    > formularze.....?

    Masz 7 dni na dostarczenie zwolnienia. Jak się spóźnisz to mogą obciąć
    zasiłek. Jak sie spóźnisz bardzo, to moga wcale nie dać.
    I niestety "sa w prawie".

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk