  • 1. Data: 2002-09-08 21:09:36
    Temat: ciekawa sprawa
    Od: "ArS" <a...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie,
    Krotko : uzywam programu fakturujacego Faktury+ firmy C.D.N. Jest ok, ale..
    no wlasnie. Wyobrazcie sobie taka sprawe. Mam towar, cena netto ustalona na
    1.90zl. VAT na 22%. Czyli z podatkiem wychodzi 3.20. Ok. Teraz wystawiamy
    fakture z iloscia 3230 litrow tegoz materialu. Co sie okazuje. Na fakturze
    wartosc netto tej ilosci jest inna niz byc powinna. A byc powinna 3230x1.90.
    Tymczasem roznica wynosi dobre 50 zl !. Co sie okazuje. Program chyba od
    ceny jednostkowej netto robi z vatem, a potem oblicza wartosc juz ilosci od
    brutto, nastepnie stosuje jakis algorytm od brutto i oblicza dopiero wartosc
    netto. Zrobielm tak samo, i istotnie wyszlo na to ze cena jednostkowa nie
    powinna byc przy otrzymanym wyniku 1.90 a 1.9012.... kilka jeszcze po
    przecinku. No i teraz jest problem. Bo tak, niby brutto jest ok liczona od
    3.20 ale netto od 1.90 liczone (ot na kalkulatorze sie nie zgadza). Czy
    moglby mi ktos podpowiedziec co z tym zrobic ? Moze recznie wypisac fa ? Z
    drugiej strony zawsze mozemy udostepnic skarbowce sprzet z programem w
    firmie i pokazac ze w zasadzie to nie nasza wina.
    pozdrawiam serdecznie,
    ArS

  • 2. Data: 2002-09-08 21:45:32
    Temat: Re: ciekawa sprawa
    Od: c...@r...com (ChrisS)

> [...]
    na
    > 1.90zl. VAT na 22%. Czyli z podatkiem wychodzi 3.20.

    mi wyszło 2,32

    > fakture z iloscia 3230 litrow tegoz materialu. Co sie okazuje. Na fakturze
    > wartosc netto tej ilosci jest inna niz byc powinna. A byc powinna
    3230x1.90.
    > Tymczasem roznica wynosi dobre 50 zl !.

    Coś chyba zamieszałeś. Nawet jeśli jak piszesz:
    >[...] cena jednostkowa nie
    > powinna byc przy otrzymanym wyniku 1.90 a 1.9012.... kilka jeszcze po

    to przy 3230 jednostkach różnica wychodzi 3,88 zł

> [...]
    > drugiej strony zawsze mozemy udostepnic skarbowce sprzet z programem w
    > firmie i pokazac ze w zasadzie to nie nasza wina.

    W zasadzie nasza. Niewykryty błąd w używanym narzędziu (jakimkolwiek)
    zawsze będzie obciążał użytkownika tego narzędzia (ew. z możliwością
    dochodzenia odszkodowania od producenta narzędzia, ale w wypadku
    softu odpowiedzialność producenta jest raczej mocno ograniczona)
    A jeśli błąd wykryliśmy i swiadomie były wystawiane wadliwe faktury,
    to IMHO żadne tłumaczenie nie pomoże.
    BTW - używane przeze mnie programy (WF-Mag i Buchalter) powalają
    na ustawienie sposobu liczenia ("od brutto" czy "od netto")

    Pozdrawiam
    ---
    ChrisS
    Krzysztof Sudoł

  • 3. Data: 2002-09-09 13:40:18
    Od: "ArS" <a...@p...onet.pl>

> [...]
    > BTW - używane przeze mnie programy (WF-Mag i Buchalter) powalają
    > na ustawienie sposobu liczenia ("od brutto" czy "od netto")

    istotnie, z ta kwota 50 zl to przesadzilem ale tak zapamietalem jak mi
    fakturzysta trajkotal o tym przez telefon. Ale roznica istotnie wychodzi.
    Co do winy, hmm.. istotnie, kolega ma racje, chociaz z drugiej strony urzedy
    (zalezy rzecz jasna na jaki sie trafi) nie musza wyciagac jakis
    konsekwencji, co najwyzej pojdzie prikaz o skorygowanie dokumentu, niemniej
    przyznaje racje. Dzieki za uwagi.
    pozdrawiam,
    ArS

    ps. a ciekawe kiedy by to wyszlo gdybysmy tak tego nie wykryli....