  • 1. Data: 2002-09-09 06:54:20
    Temat: zwolnienie z pod. od nieruchomości - pomocy
    Od: "kuch" <g...@g...pl>

    Witam,
    w maju br. sprzedałem garaż (kupiłem go 3 lata temu) i w związku
    z tym Urząd Podatkowy żąda zapłaty 10 % podatku dochodowego. To prawda, że w
    ciągu 2 tygodni od daty sprzedaży nie złożyłem oświadczenia o tym, że
    pieniądze ze sprzedaży przeznaczam na cele budowlane ( ub. roku kupiłem dom
    w stanie surowym i jestem w trakcie jego wykańczania ) ale odnalazłem pismo
    Ministerstwa Finansów nr PB2/MK-033-02-4/02 z 2002.01.10 mówiące o tym, że
    niezłożenie oświadczenia nie wyłącza możliwości zwolnienia od podatku jeśli
    w terminie 2 lat od dnia sprzedaży wydatkuję pieniądze na cele mieszkaniowe.
    Czy ktoś z Was miał podobne "przejścia" ? Jak mam dochodzić
    swoich praw przed Urzędem Podatkowym ?
    Dzięki z góry za radę
    Grzegorz
    g...@g...pl