  • 1. Data: 2006-03-07 13:16:48
    Temat: co wtedy? PIT 8B otrzymany po 28.02.2006?
    Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl>

    witam
    jak w temacie
    otrzymałam pit8b po 28.02.2006
    dokładnie wysłany był 2 marca wg pieczątki na liście poleconym
    a otrzymałam go dzisiaj, tj.07.03.2006
    co w takiej sytaucji ?
    mam się normalnie rozliczyć,
    ale ...czy zgłaszać do US, że PIT dostałam spóźniony?
    pozdro :)

  • 2. Data: 2006-03-07 13:24:53
    Temat: Re: co wtedy? PIT 8B otrzymany po 28.02.2006?
    Od: "guciu" <g...@a...info.pl>

    Po prostu normalnie się rozlicz

  • 3. Data: 2006-03-08 02:31:10
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Katri wrote:
> [...]
    > co w takiej sytaucji ?
    > mam się normalnie rozliczyć,
    > ale ...czy zgłaszać do US, że PIT dostałam spóźniony?

    Jak chcesz narobić pracodawcy smrodu to zgłoś.
    Bo dla ciebie to nie ma znaczenia kiedy go dostałaś.

  • 4. Data: 2006-03-08 10:35:25
    Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl>

    no w urzędzie skarbowym mi powidziała miła Pani
    że firm ajets zobowiązana do wystawienia do 28.02
    i jeśli tego nie zrobiła albo zrobiła po czasie, to
    warto zgłosić, że firma nie wywiązuje się z obowiązków
    i oni wiedzą co z takimi firmami zrobić :D

    a że firma mi zalazła za skórę, to z chęcią ich zgłoszę :)

  • 5. Data: 2006-03-08 18:30:51
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl> napisał w wiadomości

    > a że firma mi zalazła za skórę, to z chęcią ich zgłoszę :)

    Firmie za opóźnienie 3 dni nic nie zrobią, ale księgowa może zostać ukarana
    mandatem.
    Tak bardzo zależy Ci na krzywdzeniu ludzi?

  • 6. Data: 2006-03-08 21:04:47
    Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl>

    ...w tym przypadku nie krzywdzę ludzi

    gdyby nie mój mail w dniu 27.02 do dyrektor firmy
    że nie dostałam PIT za 2005 i pytanie czy w ogóle dostanę go
    i że jeśli nie dostanę go, to składam skargę?
    to pewnie w ogóle bym nie dostała PIT
    a ktoś przecież mi potrącił podatek, więc co z tą kasą
    skoro PIT nie otrzymyłam? ktoś wziął kasę do kieszeni ?
    coś tu nie tak prawda?
    poza tym umowy do dzisiaj nie dostałam żadnej
    a jak się sama upomniałam o umowę, to dyrektorka była bardzo zdziwiona
    firma nie wywiązuje się z podstwowych obowiązków pracodawcy
    więc mam podstawy by na nich donieść, nie dla własnej satysfakcji,
    ale dlatego, tylko żeby zrobić porządek z firmami, które działają w ten
    sposób
    poza tym co powiecie o firmie której dyrektor
    w dniu 28.02 dzwoni do mnie po dane do PIT za 2005 rok?
    i jak się okazało księgowa tej firmy składała korekte za 2005 rok
    bo nie byłam uwzględniona...

    generalnie jest masa takich firm m.in. pośredniaki, agencje promocji
    gdzie ludzie zarabiają za 1 zlecenie np za 1 dzień promocji 50zł netto
    i PITu nie otrzymują a potrącają im na podatek
    to nie są duże kwoty, ale patrząc na to, że niech w całej Polsce
    będzie ileś tysięcy młodych osób, którzy się nie upomną o PIT?
    i co wtedy ? ktoś bierze kasę na lewo, zamiast zapłacić do urzedu

    to mnie irytuje najbardziej z tego wszystkiego..
    wykorzystywanie naiwności młodych ludzi

    oczywiście są firmy, które działają profesjonalnie !!!!!!!!
    na szczęście..
    pozdro :)

  • 7. Data: 2006-03-09 05:29:41
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Katri napisał(a):
    [ciach]

> [...]
    > i co wtedy ? ktoś bierze kasę na lewo, zamiast zapłacić do urzedu
    >
    > to mnie irytuje najbardziej z tego wszystkiego..

    Myślę że tu nie ma żadnego wykorzystywania. Wykorzystywanie by było
    jakby Tobie nie zapłacili. Ale skoro Tobie zapłacili, i wystawili koniec
    końców PIT8b, to na 99% zaliczkę odprowadzili i uwzględnili to w PIT4,
    tyle że mają pewnie bałagan w papierach.

    Poza tym na jakiej podstawie wypłacili ci kasę?.

    p. m.

  • 8. Data: 2006-03-09 11:23:11
    Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl>

    > Poza tym na jakiej podstawie wypłacili ci kasę?.

    ciekawe pytanie..

    umowy nie było na papierze i nie dostałam do dzisiaj, to...

    ...ale praca została wykonana, materiały potwierdzające
    wykonanie zlecenia otrzymali, więc można przypuszczać, że
    na podstawie tego mi zapłacili..

    a może się ich zapytam, na jakiej podstawie mi wypłacili kasę
    skoro umowy nie było ?

    :D

    pozdro

  • 9. Data: 2006-03-09 11:38:10
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Katri napisał(a):

> [...]
    > na podstawie tego mi zapłacili..
    >
    > a może się ich zapytam, na jakiej podstawie mi wypłacili kasę

    I nie wystawiałaś im rachunku?

    p. m.

  • 10. Data: 2006-03-09 12:47:52
    Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl>

    czekałam na umowę

    przysłali mi umowę in blanco
    przy umowie był rachunek
    ale jak oni nie chcieli wypełnić umowy
    bez mojego podpisu, a ja in blanco
    nic wypisywać nie będę, więc
    rachunku też nie wystawiłam
    bo jak nie było umowy to do czego ten rachunek ?

    straszny bałagan mieli w tych papierach
    ciekawe jak ich księgowa się tym odnajduje
    jak takie numery robią

    w rezultacie mojej walki o PIT - dostałam go
    spóźniony, ale mogę się w końcy rozliczyć
    ufff.....