  • 11. Data: 2006-03-09 14:28:07
    Temat: Re: co wtedy? PIT 8B otrzymany po 28.02.2006?
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Katri napisał(a):
    > czekałam na umowę
    >
    > przysłali mi umowę in blanco
    > przy umowie był rachunek
    > ale jak oni nie chcieli wypełnić umowy
    > bez mojego podpisu, a ja in blanco
    > nic wypisywać nie będę, więc
    > rachunku też nie wystawiłam
    > bo jak nie było umowy to do czego ten rachunek ?
    >
    > straszny bałagan mieli w tych papierach
    > ciekawe jak ich księgowa się tym odnajduje
    > jak takie numery robią
    >
    > w rezultacie mojej walki o PIT - dostałam go
    > spóźniony, ale mogę się w końcy rozliczyć
    > ufff.....

    No rachunek zazwyczaj jest po to, żeby zamawiający zapłacił wykonawcy.
    To taki przyjęty sposób powiedzenia drugiej osobie "należy mi się tyle i
    tyle, proszę o zapłatę", przy daniu im jednocześnie możliwości wrzucenia
    sobie tego w koszty.

    Skoro ty nie wysłałaś im rachunku, a oni tobie mimo wszystko zapłacili,
    to wg. mnie zachowali się uczciwiej niż musieli. Wobec tego chęć
    robienia im smrodu jest tutaj troche niestosowna.

    p. m.

  • 12. Data: 2006-03-09 15:15:54
    Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl>

    wiem, że rachunek powinno się wystawić i innym firmom
    jeśli pracowałam na zlecenie owszem, wystawiałam
    ba, inne firmy, same z siebie wystawiały rachunek dla ułatwienia
    ale wcześniej z innymi firmami miałam podpisane umowy
    a oni umowy mi nie dali....i od tego zaczęły się konflikty...
    poza tym wiem, że innym osobom też umowy nie dawali
    i że kilka osób PIT od nich nie otrzymało
    bo mam kontakt z tymi ludźmi

    pozdr. :)

  • 13. Data: 2006-03-09 18:18:04
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl> napisał w wiadomości
    > ...w tym przypadku nie krzywdzę ludzi
    >
    > gdyby nie mój mail w dniu 27.02 do dyrektor firmy
    > że nie dostałam PIT za 2005 i pytanie czy w ogóle dostanę go
    > i że jeśli nie dostanę go, to składam skargę?
    > to pewnie w ogóle bym nie dostała PIT

    Skąd ten wniosek?

    > a ktoś przecież mi potrącił podatek, więc co z tą kasą
    > skoro PIT nie otrzymyłam? ktoś wziął kasę do kieszeni ?
    > coś tu nie tak prawda?

    Nieprawda.
    Twój PIT z zapłacaniem podatku ma niewiele wspólnego.

  • 14. Data: 2006-03-09 18:20:10
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > ciekawe pytanie..
    >
    > umowy nie było na papierze i nie dostałam do dzisiaj, to...

    Do spisania umowy jesteś tak samo zobowiązana jak ten zleceniodawca.
    A bez rachunku on nie powinien zapłacić Ci ani grosza.
    Powinnaś się cieszyć że dostałaś cokolwiek.

  • 15. Data: 2006-03-09 18:21:08
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]
    > ba, inne firmy, same z siebie wystawiały rachunek dla ułatwienia
    > ale wcześniej z innymi firmami miałam podpisane umowy

    A Ty im dałaś?
    To nie Twój pracodawca, tylko dwie strony zawierające cywilną umowę.

  • 16. Data: 2006-03-09 20:57:14
    Od: "Katri" <katrinosUsUnToUsun@usun to.wp.pl>

    no to poproszę o wyjasnienie, skoro się mylę

    > Skąd ten wniosek?

    bo inni ludzie prócz mnie nie dostali PIT z tej firmy
    kontaktowałam się z paroma osobami

    > Nieprawda.
    > Twój PIT z zapłacaniem podatku ma niewiele wspólnego.

    tzn ?

  • 17. Data: 2006-03-10 11:13:37
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 8 Mar 2006, Katri wrote:

    > generalnie jest masa takich firm m.in. pośredniaki, agencje promocji
    > gdzie ludzie zarabiają za 1 zlecenie np za 1 dzień promocji 50zł netto
    > i PITu nie otrzymują a potrącają im na podatek

    Jesteś pewna że piszesz o *zeszłym* roku ?
    Hint: w latach poprzednich do kwoty coś koło 150 zł przy umowie
    osobistej był podatek ryczałtowy, potrącany z kwoty na umowie
    i *nie podlegający* pod roczne rozliczenie.

    > to nie są duże kwoty, ale patrząc na to, że niech w całej Polsce
    > będzie ileś tysięcy młodych osób, którzy się nie upomną o PIT?
    > i co wtedy ? ktoś bierze kasę na lewo, zamiast zapłacić do urzedu

    Miałby pewien problem z wytłymaczeniem się w US dlaczego zaliczki
    rozlicza tak późno.
    Zaliczki rozlicza się do 20. miesiąca po wypłacie, a nie w rok
    po wypłacie jak cały podatek :)
    Po prostu wyrażam sceptycyzm co do tego że ktoś może "brać do
    kieszeni" a później ma większą skalę (tych co przylezą po PIT)
    "przypomnieć sobie" że nie zapłacił i rozliczyć to bez konsekwencji
    z US.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)