  • 1. Data: 2003-10-24 13:04:47
    Temat: [croospost] indywidualna praktyka lekarska i działalność godpodarcza
    Od: "sQrczaK" <j...@w...pl>

    witam
    po 40 minutach googlowania postanowiłem zadac pytanie tutaj .

    czy lekarz prowadzący indywidualną praktykę lekarską , może prowadzić tą
    praktykę na podstawie wpisu do ewidencji ??

    panie w urzedzie miasta mówią że nie może ...
    a jak jest naprawde ????

    czy musi praktyke stomatologiczna wykonywac jako wolny zawod , a pozostalą
    częśc działalnośći np wynajem pomieszczeń prowadzić na podstawie wpisu ??

    ma płacić podwójnie zus ??

  • 2. Data: 2003-10-24 14:26:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 24 Oct 2003, sQrczaK wrote:
    [...]
> [...]
    >+ częśc działalnośći np wynajem pomieszczeń prowadzić na podstawie wpisu ??

    Ja może najpierw skromnie pomijając główne pytania: a ten najem
    to najem czego ?
    Bo akurat dochody z najmu mogą miejscami być osiągane *poza*
    działalnością gospodarczą (choć jak najbardziej na PIT-5 się
    je wykazuje comiesięcznie - chyba coby wynajmować ryczałtem !
    a wtedy to pewnikiem inny PIT :)).
    Bo tak sobie podejrzewam że głównie ten ZUS cię boli ;)
    No i nie zeznałeś wg jakiego sposobu opodatkowujesz
    praktykę, bo mogą być jakoweś ograniczenia w "mieszaniu"
    ryczałtu z innymi zasadami (karta to też ryczałt, tak
    dla porządku) - dla DG są, to i pewnie "praktykujących"
    obejmują.
    To tak wstępnie, nim się fachowcy ci do skóry dobiorą :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-10-24 17:09:05
    Od: "sQrczaK" <j...@w...pl>

    w wiadomości:
    P...@k...portezjan
    .zabrze.pl,
    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał:
> [...]
    > ryczałtu z innymi zasadami (karta to też ryczałt, tak
    > dla porządku) - dla DG są, to i pewnie "praktykujących"

    problem dotyczy mnie tylko połowicznie.
    praktyka jest nie moja , wszystko jest rozliczane na kpir