  • 1. Data: 2007-02-22 13:04:50
    Temat: [crosspost] Urzad Skarbowy a Prawo Bankowe
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    witam..

    mam pytanie z pogranicza bankowosci i podatkow.

    mianowicie: jest sobie darowizna, zwolniona z podatku pod warunkiem
    zgloszenia w termini do 30 dni.

    Urzad Skarbowy twierdzi ze potwierdzenie przelewu uzyskane droga
    elektroniczna (czyli np wydrukowane z Mbanku) - ktore w stopce ma adnotacje
    ze jest dokumentem prawnie wiazacym zgodnie z Prawem Bankowym art 7) NIE
    JEST zadnym dowodem dla US, i ze wymagaja oni takiego samego dokumentu ale
    opatrzonego pieczecia i podpisem pracownika banku.

    cytuje: "Nas nie obowiazuje Prawo Bankowe"

    poprosilem o ustosunkowanie sie na pismie i podanie na pismie informacji ze
    Urzedu Skarbowego nie obowiazuje rzeczony Art 7, natomiast jak to wyglada z
    Waszego doswiadczenia ?

    5 PLN za wydrukowanie potwierdzenia - nie majatek. ale z drugiej strony
    dlaczego mam za to placic ja skoro to US chce miec potwierdzenie a nie ja ?

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot

  • 2. Data: 2007-02-22 13:25:06
    Temat: Re: [crosspost] Urzad Skarbowy a Prawo Bankowe
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 14:04:50 Cyprian Prochot <c...@e...pl>
    napisał(a):

> [...]
    >
    > 5 PLN za wydrukowanie potwierdzenia - nie majatek. ale z drugiej strony
    > dlaczego mam za to placic ja skoro to US chce miec potwierdzenie a nie

    Hmm, czyżbym miał problem :) ? Z jednego banku dostaje wyciągi
    niepodstempolwane/niepodpisane,
    płatne potweirdzenia też są niepodstemplowane/niepodpisane. Z innego banku
    wyciągi drukuje z neta,
    oczywiście też niepodstemplowane/niepodpisane. Podpisuje wszytsko sam.

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 3. Data: 2007-02-22 14:28:56
    Od: Karol S <k...@z...pl>

    Cyprian Prochot wrote:

> [...]
    > JEST zadnym dowodem dla US, i ze wymagaja oni takiego samego dokumentu ale
    > opatrzonego pieczecia i podpisem pracownika banku.

    Dokument elektroniczny nie wymaga podpisu i stempla. Ale ten sam
    dokument wydrukowany na kartce papieru nie jest już dokumentem
    elektronicznym. Urząd ma rację.

    Gdybyś dostarczył na dyskietce dokument elektroniczny podpisany cyfrowo,
    to mogłoby przejść. Zrobiłem tak z GE Money Bankiem i przeszło. Chociaż
    z US-em to nigdy nic nie wiadmomo.

    Karol

  • 4. Data: 2007-02-22 15:27:01
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Dokument elektroniczny nie wymaga podpisu i stempla. Ale ten sam dokument
    > wydrukowany na kartce papieru nie jest już dokumentem elektronicznym.
    > Urząd ma rację.

    Ciekaw jestem czy kontrole US w firmach tez tak interpretują przepisy.
    Przecież obecnie większość (w szczególności dużych firm) wykonuje przelewy
    elektronicznie. Wyciagfi bankowe też mają bez pieczęci/podpisów.

    [dotyczy tematu głównego] W ogóle zajefajna ta interpretacja prawa przez
    US - ich Prawo Bankowe nie obowiązuje - mogą sobie wybrać które prawo ich
    obowiązuje a które nie.

    Darek

  • 5. Data: 2007-02-22 15:32:26
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Feb 2007 16:27:01 +0100,
    osoba podpisana: Darek <n...@p...maila.pl>
    napisała:
    [...]
    > [dotyczy tematu głównego] W ogóle zajefajna ta interpretacja prawa przez
    > US - ich Prawo Bankowe nie obowiązuje - mogą sobie wybrać które prawo ich
    > obowiązuje a które nie.
    Wiesz. Mi kiedyś panienka powiedziała, że "przeciekający dach nie ma
    wpływu na wycenę mieszkania, bo przecież to nie pan będzie miał na to
    faktury tylko wspólnota".
    Chodziło o wycenę mieszkania do PCC. Niestety, nie miałem czasu się z babą
    wykłócać.

    KJ

    EMACS = Emacs Manuals Are Cryptic and Surreal

  • 6. Data: 2007-02-22 15:38:59
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Wiesz. Mi kiedyś panienka powiedziała, że "przeciekający dach nie ma
    > wpływu na wycenę mieszkania, bo przecież to nie pan będzie miał na to
    > faktury tylko wspólnota".
    to prawda, ale skad WM ma pieniadze?

    --
    pozdr.
    RobertS

  • 7. Data: 2007-02-22 15:46:18
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    Dnia Thu, 22 Feb 2007 16:38:59 +0100,
    osoba podpisana: RobertS <r...@x...pl>
    napisała:

    > to prawda, ale skad WM ma pieniadze?

    Hm. Kolejna osoba wg której dzirawy dach nie ma wpływu na wartość
    mieszkania. Może to ja jednak jestem nienormalny ?

    KJ

    If fifty million people say a foolish thing, it's still a foolish thing.
    -- Bertrand Russell

  • 8. Data: 2007-02-22 15:52:43
    Od: RobertS <r...@x...pl>

    > Hm. Kolejna osoba wg której dzirawy dach nie ma wpływu na wartość
    > mieszkania. Może to ja jednak jestem nienormalny ?
    >
    > KJ

    mialem na mysli to, ze WM bedzie miala f-ry za naprawe, a dziurawy
    dach...no cóż na pewno to jakas egzotyka ;-))

    --

    pozdr.
    RobertS

  • 9. Data: 2007-02-23 08:37:03
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Podpisz się sam (czytelnie) na tym potwierdzeniu porzelewu i złóż w US.
    Piłka będzie w ich bramce - jak zechcą ci to potwierdzenie odrzucić to będą
    musieli podać podstawę prawną.

  • 10. Data: 2007-02-23 09:14:02
    Od: "Cyprian Prochot" <c...@e...pl>

    > Podpisz się sam (czytelnie) na tym potwierdzeniu porzelewu i złóż w US.
    > Piłka będzie w ich bramce - jak zechcą ci to potwierdzenie odrzucić to
    będą
    > musieli podać podstawę prawną.

    a to nie musi byc podpis PRACOWNIKA banku ? tak zrozumialem paplanine osob z
    US...

    --
    pozdrawiam
    Cyprian Prochot