  • 1. Data: 2007-02-22 07:41:38
    Temat: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    Prowadzę działalność - regeneracja tonerów i kartridży do drukarek
    laserowych i atramentowych.
    Dosyć dużo sztuk pustych tonerów odkupuje od ogólnie mówiąc
    Administracji, i oni nie chcą, lub tłumaczą się, że nie mogą,
    wystawiać mi dokumentów na taką odsprzedaż, np. po 5-20zł sztukę.
    Ostatecznie jest tak, że mam tonery "znikąd" i sprzedaje je po "bardzo
    korzystnej" dla US marży.
    Czy ja mógłbym wystawiać jakiś dokument, np. KW, albo jakąś notę
    obciążającą - choć nie wiem czy to coś by zmieniało.

  • 2. Data: 2007-02-22 07:53:57
    Temat: Re: Odzyskane tonery / kartridże
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Asen" <a...@g...com> napisał w wiadomości news:

    >Dosyć dużo sztuk pustych tonerów odkupuje od ogólnie mówiąc
    >Administracji, i oni nie chcą, lub tłumaczą się, że nie mogą,
    >wystawiać mi dokumentów na taką odsprzedaż, np. po 5-20zł sztukę.

    Czyli kasa idzie do kieszeni kierownika komórki....

    >Ostatecznie jest tak, że mam tonery "znikąd" i sprzedaje je po "bardzo
    >korzystnej" dla US marży.
    >Czy ja mógłbym wystawiać jakiś dokument, np. KW,

    Mógłbyś.
    Tylko po co?
    KW nie jest podstawą do naliczenia sobie kosztów.

    >albo jakąś notę
    >obciążającą

    A za co chcesz ich obciążać?
    To oni mają Ci płacić? ;-)

    > - choć nie wiem czy to coś by zmieniało.

    IMO nic.

  • 3. Data: 2007-02-22 08:18:32
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 08:53:57 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Mógłbyś.
    > Tylko po co?
    > KW nie jest podstawą do naliczenia sobie kosztów.

    Niby tak, ale piętro wyżej jest ustawa która mówi
    że to jednak jest KUP.

    Więc nieśmiało podejżewam że jakby zaksięgował to potem
    mógłby gdzieś wygrać odwołanie i przetarł by szlaki dla innych ;)

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 4. Data: 2007-02-22 08:51:30
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości news:

    > Niby tak, ale piętro wyżej jest ustawa która mówi
    > że to jednak jest KUP.

    Ale co?
    Wypłata z kasy jest kosztem?

    To po co to całe zamieszanie, ze zbieraniem faktur, skoro wystarczy KW? ;-)

  • 5. Data: 2007-02-22 09:33:57
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 09:51:30 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Ale co?
    > Wypłata z kasy jest kosztem?
    >
    > To po co to całe zamieszanie, ze zbieraniem faktur, skoro wystarczy KW?
    > ;-)

    Nie, kosztem sa wydatki poniesione w celu uzyskania przychodu - czytałem
    gdzieś w sieci
    kilka wyroków w których było że wadliwość dowodu księgowego nie przekreśla
    możliwości
    zaliczenia wydatku w KUP.

  • 6. Data: 2007-02-22 09:47:05
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > gdzieś w sieci
    > kilka wyroków w których było że wadliwość dowodu księgowego nie przekreśla

    Ale on nie ma żadnego dowodu.
    KW nim nie jest.

  • 7. Data: 2007-02-22 09:53:34
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 10:47:05 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Ale on nie ma żadnego dowodu.
    > KW nim nie jest.

    Jesteś pewien?

    "
    § 13. Za dowody księgowe uważa się również:
    (...)
    5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat,
    oraz dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2.
    "

  • 8. Data: 2007-02-22 11:12:17
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    > Jesteś pewien?

    Tak.
    Gdyby było inaczej nikt by nie posługiwał się rachunkami, bo i po co?

> [...]
    > 5) inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat,
    > oraz dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2.

    A między opłatą i zakupem tą skromną różnicę widzisz?

  • 9. Data: 2007-02-22 11:23:02
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 22-02-2007 o 12:12:17 Cavallino <k...@...pl> napisał(a):

    > Tak.
    > Gdyby było inaczej nikt by nie posługiwał się rachunkami, bo i po co?

    > A między opłatą i zakupem tą skromną różnicę widzisz?

    Widzę, ale zastanawia mnie jedno - rozbierz to zdanie na czynniki,
    co Ci wychodzi:

    A) (inne dowody opłat), w tym (dokonywanych na podstawie książeczek opłat,
    oraz dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2).

    czy

    B) (inne dowody opłat, w tym dokonywanych na podstawie książeczek opłat),
    oraz (dokumenty zawierające dane, o których mowa w § 12 ust. 3 pkt 2).

    ?

    Mi na czuja wychodzi że to wariant B jest poprawny w sensie językowym,
    a to by znaczyło że możesz zaksięgować dowolny dokument który zawiera dane
    wymienione w § 12 ust. 3 pkt 2 - i nie chodzi tutaj tylko o dowody opłat.

    Ktoś pamięta priorytety operatorów i potwierdzi lub zaprzeczy :) ?

    Swoją drogą, nawet jeśli się mylę, to ktoś kto układa takei zdania powinien
    zostać wychłostany - rozbicie tego na podpunkty rozwiałoby wszelkie
    wątpliwości.

  • 10. Data: 2007-02-22 11:53:26
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

> [...]

    > wymienione w § 12 ust. 3 pkt 2 - i nie chodzi tutaj tylko o dowody opłat.

    Oczywiście.
    W swojej kategorii.
    KW księgujesz jako dowody kasowe, a nie kosztowe.