  • 1. Data: 2005-12-02 16:59:12
    Temat: KST - jak wprowadzac zestaw
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    Witam serdecznie
    Trochę poczytałem o KST w googlach ale ja z lekko innej strony:
    wiem, ze muszę wpisać do KST zestaw komputerowy.
    KST prowadzę w wersji "elektrycznej"
    Program do ewid ST umożliwia wprowadzenie środka trwałego na dwa sposoby:
    1.)bez podziału - i tu nie ma wątpliwości - tak wprowadzam np samochody
    2.) Z podziałem - i tak mam zamiar wprowadzać zestawy komputerowe.
    środek trwały wprowadzony z podziałem otrzymuje nr np 4-49-491-12.
    Poszczególne elementy zestawu otrzymują ten sam numer różnią się tylko
    numerem kodu paskowego (to do celów poszukiwawczo ewidencyjnych)
    i tak np monitor ma numer: 4-49-491-12 i 100000120
    komputer (to pudełko) monitor ma numer: 4-49-491-12 i 100000121
    UPS ma numer: 4-49-491-12 i 100000122
    Drukarka ma numer: 4-49-491-12 i 100000123
    Następny zestaw będzie miał numer 4-49-491-13 i 100000130 itp

    I tu pytanie:
    czy mogę tak wprowadzać nie mając na fakturze rozbicia na poszczególne
    elementy ceny zestawu (tzn mając fakture na zestaw a nie na monitor,
    drukarkę itp)
    Czy mając fakturę na zestaw muszę wprowadzić zestaw czy mogę go podzielić na
    elementy?

    Podrawiam
    smiechu

  • 2. Data: 2005-12-02 18:07:32
    Temat: Re: KST - jak wprowadzac zestaw
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 2 Dec 2005, smiechu wrote:

> [...]
    > drukarkę itp)
    > Czy mając fakturę na zestaw muszę wprowadzić zestaw czy mogę go podzielić na

    IMO - odpowiedź jest w ustawie. O podatku dochodowym oczywiscie :)
    Tam jest informacja co MUSI być w EST, a jednocześnie nie ma zakazu
    dopisywania CZEGOKOLWIEK.
    I jak mniemam twój program *umie* podać wszystkie dane potrzebne
    do opisania ST jako "jednej całości" - w szczególności WP itp.
    A "dopisywać" sobie cokolwiek IMO można wg uznania, znaczenia
    podatkowego to nie ma żadnego, no bo jak ?
    IMHO - ponieważ program *musi* umieć podać listę danych taką, jak
    "papierowa" ewidencja (czyli EST nr 1 i jego datę wpisu, WP,
    stawkę amortyzacji itp, później EST 2 i wszyskie parametry itd
    aż do końca - ale NIE w postaci "cząstkowej" czyli 450 zł za płytę
    główną, 400 zł za procesor itp !) to ów dodatkowy podział można
    potraktować jakby ktoś obok "papierowej" EST (tej właściwej) położył
    sobie coś z napisem "ewidencja części wybranych ST").
    Zakazu nie ma. Obowiązku nie ma.
    Co najwyżej przyznanie się do posiadania takiej ewidencji moze być
    powodem jej kontroli (bo *wszystko* może być dowodem "w sprawie",
    o tym trzeba pamiętać - działa tak "za" jak i "przeciw" !) ale
    do obowiązków podatnika IMO ma się to nijak.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-12-02 20:14:58
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    Dzięki za odpowiedz,
    Masz rację - zadna dodatkowa informacja poza wymagana nie moze stanowic
    podstawy do zarzutu.
    Ale mi postawiono taki, że jesli nie znam ceny poszczegolnych elementow
    zestawu nie moge go wprowadzic w sposób opisany w poprzednim poscie bo musze
    przy ktoryms z elementow podac cene calego zestawu a jest to nieprawidlowe
    bo moze umozliwic w przyszlosci likwidacje czesci zestawu w cenie np 0 lub
    100%.
    Ale mi sie wydaje ze bede likwidowal caly srodek trwaly (numer ewidencyjny)
    a nie poszczegolny element zestawu choc program umozliwia takie dzialanie
    pozdr
    smiechu

  • 4. Data: 2005-12-02 22:17:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

> [...]

    > bo moze umozliwic w przyszlosci likwidacje czesci zestawu w cenie np 0 lub

    Nie istnieje pojęcie "likwidacji częsci zestawu", co najwyżej
    może mieć miejsce "odłączenie" - ustawa art. 22g.20

    > Ale mi sie wydaje ze bede likwidowal caly srodek trwaly (numer ewidencyjny)
    > a nie poszczegolny element zestawu choc program umozliwia takie dzialanie

    IMHO słusznie.
    Niemniej "odłączenie" może mieć miejsce, również w formie którą
    potocznie nazwiemy np. "likwidacją drukarki" :)
    I nie ma zmiłuj się - w takim przypadku "coś" trzeba wymyśleć.
    Bez względu na to czy istnieje dokument określający wartość tej
    częsci czy nie.

    Uprzedzę możliwe gdybanie "a po co jeśli ST już jest zamortyzowany ?"
    Ano z tego prostego powodu iż podatnik to co zostało może ulepszyć.
    A wtedy WP ma wpływ na wartość raty amortyzacyjnej...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 5. Data: 2005-12-04 05:56:18
    Od: "smiechu" <s...@p...onet.pl>

    Witam ponowniegrupę
    Gotfryd dzięki za odpowiedz.
    Trochę mi wjaśniało.
    Muszę tylko poprosić kolegów producentów oprogramowania o poprawki (na
    części wydruków wartość środka trwałego brana jest z pola "wartość
    początkowa" a na innych z sumy wartości poszczególnych elementów)
    Gotfryd, używany przez ciebie skrót WP oznacza oczywiście Wartość
    Przedmiotu?
    pozdrawiam
    smiechu

  • 6. Data: 2005-12-04 09:33:02
    Od: Mieczysław <m...@o...pl>

    Dnia Sun, 4 Dec 2005 06:56:18 +0100, smiechu napisał(a):

    > Gotfryd, używany przez ciebie skrót WP oznacza oczywiście Wartość
    > Przedmiotu?

    Raczej wartość początkowa

    Mieczysław

  • 7. Data: 2005-12-05 18:21:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 4 Dec 2005, Mieczysław wrote:

    > Raczej wartość początkowa

    ...może go w końcu zagonimy żeby art. 22g przeczytał ? Cały ?? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)