  • 1. Data: 2005-07-14 18:43:09
    Temat: czy suma składek do ZUS do odliczenia w PIT5 wynosi 1008,93 ?
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    wypełniam pierwszy PIT5
    czy ktoś może potwierdzić, czy suma składek zapłaconych (zdrowotne) do teraz
    wynosi 1008,93 ?

    liczyłem 7,75 od podstawy i chcę tą wartość wpisać do pozycji 46 w PIT5
    (więc chyba i tak go nie składam, bo składki są wyższe niż podatek
    wyliczony)

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 2. Data: 2005-07-14 18:46:48
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    <n...@w...plusz.totezkasuj.pl> napisal(a):
    > wypełniam pierwszy PIT5
    > czy ktoś może potwierdzić, czy suma składek zapłaconych (zdrowotne) do teraz
    > wynosi 1008,93 ?

    Nie, w deklaracji za czerwiec ma byc 867,96. Przynajmniej ja tak
    wyliczylem... Pamietaj, ze odliczasz skladki zaplacone, a nie nalezne za
    miesiac! Czyli w deklaracji za styczen walisz skladke za grudzien, bo
    byla placona w styczniu!
    --
    Samotnik

  • 3. Data: 2005-07-14 19:54:07
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:db6buo$qm7$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): Samotnik z adresu <s...@W...samotnik.art.pl> napisał(a):

> [...]
    > wyliczylem... Pamietaj, ze odliczasz skladki zaplacone, a nie nalezne
    > za miesiac! Czyli w deklaracji za styczen walisz skladke za grudzien,

    ok,
    ale skoro deklarację za czerwiec składam do 20 lipca to czy nie powinienem
    również policzyć składki zapłaconej do 10 lipca? (bo stąd ta różnica w
    naszych obliczeniach - do czerwcowej mi też wychodzi 867,96)

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 4. Data: 2005-07-14 19:59:14
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    plusz wrote:
    > ok,
    > ale skoro deklarację za czerwiec składam do 20 lipca to czy nie
    > powinienem również policzyć składki zapłaconej do 10 lipca?

    A deklarację składasz za okres od 01.06.2005-10.07.2005
    czy jednak tylko za 01.062005-30.06.2005?
    Chyba, że do 10 lipca oznacza:
    zapłaciłem w czerwcu.

  • 5. Data: 2005-07-14 20:06:35
    Od: "plusz" <n...@w...plusz.totezkasuj.pl>

    W artykule news:db6g6j$26j$1@atlantis.news.tpi.pl,
    niejaki(a): cef z adresu <c...@i...pl> napisał(a):

    > A deklarację składasz za okres od 01.06.2005-10.07.2005
    > czy jednak tylko za 01.062005-30.06.2005?
    > Chyba, że do 10 lipca oznacza:
    > zapłaciłem w czerwcu.

    hmmm.. ok - przyjmuję do wiadomości :)

    BTW. może wiesz jeszcze, czy jeśli wychodzi mniej podatku niż składek, to
    deklarację składać czy nie ?:))

    --
    pozdrawiam
    plusz (http://www.plusz.pl)

  • 6. Data: 2005-07-14 20:33:41
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    plusz wrote:
    > BTW. może wiesz jeszcze, czy jeśli wychodzi mniej podatku niż
    > składek, to deklarację składać czy nie ?:))

    Wg mojego rozumienia przepisów
    należy składać gdy wychodzi ZALICZKA
    do zapłaty. Jeśli po uwzględnieniu
    składek zdrowotnych nie wychodzi
    zaliczka do zapłaty,
    to ja nie składam.

  • 7. Data: 2005-07-15 05:53:03
    Od: zoil <z...@y...com.pl>

    On Thu, 14 Jul 2005 20:43:09 +0200, plusz wrote:

    >wypełniam pierwszy PIT5
    >czy ktoś może potwierdzić, czy suma składek zapłaconych (zdrowotne) do teraz
    >wynosi 1008,93 ?

    ktoś już tu podawał taką tabelkę:
    http://www.pit.pl/pages/i/291.php