  • 1. Data: 2005-07-14 16:34:59
    Temat: zaswiadczenie z US (o oplaconym podatku za...)
    Od: "Nora" <m...@v...pl>

    witam

    Uzupelniajac tytul..o oplaconym podatku spadkowym.
    Podatek naliczony (z pewnymi problemami bo mi potraktowali chalupe z 1934
    jako nową wille chyhba:(((...). Dzis odebralam z US zaswiadczenie o
    oplaconym podatku. W najblizszym czasie potrzebne mi to bedzie jako jeden z
    dokumentow do przedstawienie u notariusza przy sprzedazy dzialki (nie
    przepisuje na siebie tylko sprzedaje od razu).
    Na zaswiadczeniu stoi jako punkt 1: "(..).....zgloszono do opodatkowania wg
    wartosci ustalonej przez organ podatkowy nastepujacy majatek spadkowy:
    -1/2 czesci samochodu marki...(itd..)"
    I tylko to....Zglaszalam do opodatkowania jeszcze wyzej wspomniana dzialke,
    garaz blaszak wartosci pewnie 300 zl (za ktore skarbowka poczatkowo
    wyliczyla wartosc 8.000 (!) ale to szczegol) i (niestety) jakas niewielka
    sume na koncie. Na zaswiadczeniu wymienili tylko auto..Co jest grane?..nie
    znam sie? czy cos mi pokrecili?. Dalej oczywiscie stoi ze nalezny podatek
    uiszczono w calosci. Czy notariusz mi nie zakwestionuje ze na zaswiadczeniu
    nie ma mowy o dzialce?..

    Nora

  • 2. Data: 2005-07-14 19:02:27
    Temat: Re: zaswiadczenie z US (o oplaconym podatku za...)
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "Nora" <m...@v...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > znam sie? czy cos mi pokrecili?. Dalej oczywiscie stoi ze nalezny podatek
    > uiszczono w calosci. Czy notariusz mi nie zakwestionuje ze na

    Nie podajesz po kim ten spadek.
    bo po rodzinie w zależności od stopnia pokrewieństwa są różnej wysokości
    kwot wolne od podatku.
    Podaję przykład bez szukania jakie dokładnie kwoty.
    Spadek po rodzicach o wartości 15000,00 zł minus kwota wolna od podatku
    około 7-9 tys. zł. Od tego co zostaje po odliczeniu kwoty wolnej dopiero
    płaci się podatek.
    I myślę,że dlatego taka wiadomość z US.

  • 3. Data: 2005-07-14 19:25:29
    Od: "Nora" <m...@v...pl>

> [...]
    > Spadek po rodzicach o wartości 15000,00 zł minus kwota wolna od podatku
    > około 7-9 tys. zł. Od tego co zostaje po odliczeniu kwoty wolnej dopiero

    spadek jest po matce..
    O kwocie wolnej wiem..Czyli co?..losowo sobie zarządzili (jak stoi w
    zaswiadczeniu o zaplacie podatku) ze akurat te 1/2 samochodu to ta wartosc
    powyzej wolnej kwoty?..

    Nora

  • 4. Data: 2005-07-15 16:35:32
    Od: "Kriss" <k...@p...onet.pl>

    > Użytkownik "Nora" <m...@v...pl> napisał w wiadomości

    > wg
    > dzialke,
    > zaswiadczeniu

    Jeśli w zakresie nieruchomości nie wnosiłaś o zastosowanie ulgi (zwolnienie
    warunkowe z karencją zbycia 5 letnią) i zapłaciłaś podatek spadkowy od tej
    nieruchomości to ; możesz się zwrócić do US o uzupełnienie zaświadczenia w
    zakresie nieruchomości nie wykazanej w tym zaświadczeniu co masz.
    I na marginesie - notariuszowi powinno wystarczyć w tym zakresie Twoje
    oświadczenie złożone do aktu.To raczej ostrożność nabywcy jest przyczyną
    wymagania tego zaświadczenia a jeśli tak jest to powiniem jaszcze poprosić o
    zaświadczenie ogólne o nie zaleganiu z tytułu innych podatków na dzień
    dokonania transakcji.
    Pzdr-Kriss