  • 1. Data: 2005-03-22 12:17:17
    Temat: darowizna ziemi bez podatku
    Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl>

    Wydawało mi się, że jeśli jestem rolnikiem i moi rodzice darują mi ziemię na
    uzupełnienie tego gospodarstwa, to nie musze od tego płacić podatku od
    darowizny. Ostatnio panienka w zusie powiedziała mi, że jest to możliwe
    tylko wtedy, gdy darowywany kawałek ma więcej niż 1ha. Czyli, gdyby rodzice
    dali mi 2 ha, to nie płacę podatku a jak dadzą mi 0.5ha to już musze
    zapłacić. Czy to prawda, a jesli nie to gdzie szukać dokładnego opisu
    problemu?

    Marek

  • 2. Data: 2005-03-22 18:17:55
    Temat: Re: darowizna ziemi bez podatku
    Od: witek <w...@g...pl.spam.invalid>

    Marek Wierzbicki wrote:
> [...]
    > gdyby rodzice dali mi 2 ha, to nie płacę podatku a jak dadzą mi 0.5ha to
    > już musze zapłacić. Czy to prawda, a jesli nie to gdzie szukać

    tak, jest gdzieś taki przepis, że poniżej 1 ha liczy się inaczej.
    juz gdzieś się z tym spotkałem, ale gdzie to ci nie powiem, bo nie pamiętam.

  • 3. Data: 2005-03-22 21:38:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 22 Mar 2005, witek wrote:

> [...]
    > + juz gdzieś się z tym spotkałem, ale gdzie to ci nie powiem, bo nie pamiętam.

    Ja też nie pamiętam. Ale AFAIR było na grupie .prawo (w końcu co to
    z podatkami ma wspólnego...) - zdaje się że chodzi o to że mniej
    niż jeden hektar *PRZELICZENIOWY* (!) nie jest uznawany za grunt
    rolny. Jeśliby chodziło o *tę* definicję (nie wiem...) to nie liczyłaby
    się tylko powierzchnia ale jeszcze klasa ziemi... o ile pamiętam to
    dla ziem najniższych klas (5 ? 6 ?) było ponad 2 ha "fizyczne" na
    ha "przeliczeniowy"...

    Może coś w tym stylu:
    http://tiny.pl/h7kw
    ...czyli:
    http://groups.google.pl/groups?as_q=grunt%20%7C%20gr
    untu%20%7C%20ziemi%20%7C%20ziemi%C4%99&as_oq=przelic
    zeniowy%20przeliczeniowego&as_ugroup=*.prawo&lr=&num
    =100&hl=pl

    ... ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-03-23 10:17:17
    Od: "Marek Wierzbicki" <m...@a...pl>

    > Ja też nie pamiętam. Ale AFAIR było na grupie .prawo (w końcu co to
    > z podatkami ma wspólnego...)

    Jak to co - albo zapłacę kupę podatku albo nie zapłacę

    Marek

  • 5. Data: 2005-03-23 22:02:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 23 Mar 2005, Marek Wierzbicki wrote:

    > + Jak to co - albo zapłacę kupę podatku albo nie zapłacę

    Wnoszę o ułaskawienie ! :) - zapomniałem o tytule...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)