  • 1. Data: 2005-03-22 08:48:06
    Temat: Pożyczka, użyczenie, a może coś innego ?
    Od: Martin <"kosssy(usun)"@o2.pl>

    Witajcie

    Posiadam konto bankowe za pomoca ktorego inwestuje swoje oszczednosci w
    fundusze inwestycyjne. Przekonalem ojca, ze to w miare bezpieczny sposob
    inwestowania itd. Abstrahuje teraz od dyskusji czy tak jest czy nie,
    zaznaczam takze, ze ojciec na pewno sam sie tym nie zajmie i nie zalozy
    wlasnego konta. Moje pytanie - czy jezeli otrzymam od niego gotowke (dajmy
    na to 40 000zl), a ja przeleje je na swoje konto w mBanku, to czy takie
    dzialanie bedzie zgodne z prawem. Chodzi mi oczywiscie o US i to czy moga
    sie do tego przyczepic. Czy musze spisywac z ojcem jakis papier i zaplacic
    podatek od tej operacji, przy zalozeniu, ze po okresie kilku miesiecy
    wycofuje te pieniadze z funduszu i calosc oddaje ojcu. Kolejna sprawa, to
    czy US ma prawo do wgladu w moje konta (w PIT nie podane), i czy bank ma
    obowiazek zglaszac takie kwoty automatycznie?

    Pozdrawiam
    M.