    From: "czaban" <c...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: decyzja US w sprawie darowizny dla rodzicow
    Date: Sun, 18 Jul 2004 19:33:30 +0200

    Chce darowac rodzicom samochod - jego wartosc w calosci
    miesci sie w uldze przewidzianej dla pierwszej grupy podatkowej
    przy podatku od darowizn (2x9000 pln bo obdarowane dwoje
    rodzicow). Wedlug mnie nie powinni zaplacic od tego zadnego
    podatku. Mi zalezy na zmianie wlasciciela ze wzgledu na rejestracje.

    Czego zazyczy sobie od nich Wydzial Komunikacji w momencie rejestracji
    samochodu ? slyszalem ze zamiast PCC1 trzeba zlozyc do Urzedu Skarbowego
    zeznanie podatkowe ? Na jakim formularzu sie to robi i kto to ma zrobic -
    darczynca czy obdarowani ? Czy decyzja w US musi byc wydana przed
    wizyta w Wydziale Komunikacji ? jak dlugo trwa sprawdzanie umowy przez US
    pod wzgledem formalnym lub merytorycznym - spieszy mi sie ze wzgledu
    na OC ...

    dzieki
    czaban