  • 1. Data: 2004-07-18 17:33:30
    Temat: decyzja US w sprawie darowizny dla rodzicow
    Od: "czaban" <c...@o...pl>

    Chce darowac rodzicom samochod - jego wartosc w calosci
    miesci sie w uldze przewidzianej dla pierwszej grupy podatkowej
    przy podatku od darowizn (2x9000 pln bo obdarowane dwoje
    rodzicow). Wedlug mnie nie powinni zaplacic od tego zadnego
    podatku. Mi zalezy na zmianie wlasciciela ze wzgledu na rejestracje.

    Czego zazyczy sobie od nich Wydzial Komunikacji w momencie rejestracji
    samochodu ? slyszalem ze zamiast PCC1 trzeba zlozyc do Urzedu Skarbowego
    zeznanie podatkowe ? Na jakim formularzu sie to robi i kto to ma zrobic -
    darczynca czy obdarowani ? Czy decyzja w US musi byc wydana przed
    wizyta w Wydziale Komunikacji ? jak dlugo trwa sprawdzanie umowy przez US
    pod wzgledem formalnym lub merytorycznym - spieszy mi sie ze wzgledu
    na OC ...

    dzieki
    czaban

  • 2. Data: 2004-07-20 07:05:58
    Temat: Re: decyzja US w sprawie darowizny dla rodzicow
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 18 Jul 2004, czaban wrote:
    [...]
    >+ Czego zazyczy sobie od nich Wydzial Komunikacji w momencie rejestracji
    >+ samochodu ?

    Ha, na grupie (tu lub .prawo widziałem wykład (sam go zresztą
    dostałem :)) że niektóre urzędy życzą sobie dokumentów z US
    - i że robią to BEZPRAWNIE. Nie ma podstaw do odmowy rejestracji
    tylko dlatego iż nie przedstawiasz "papierów" z US.
    Oczywiście UK ma prawo powiadomić US - ale to przecież cię nic
    nie obchodzi :)
    Spróbuj odszukać ten wątek - i w razie czego zażądaj od UK podstawy
    prawnej...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-07-21 19:57:20
    Od: "fondi" <c...@o...pl>

> [...]
    > nie obchodzi :)
    > Spróbuj odszukać ten wątek - i w razie czego zażądaj od UK podstawy

    tylko wytlumacz to bucom, ktorzy przypuszczalnie chca lapowke -
    ja nie mam wyboru gdzie rejestruje - po prostu musze tam ...

  • 4. Data: 2004-07-22 07:43:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 21 Jul 2004, fondi wrote:
    [...]
    >+ tylko wytlumacz to bucom, ktorzy przypuszczalnie chca lapowke -
    >+ ja nie mam wyboru gdzie rejestruje - po prostu musze tam ...

    AFAIK nie ma innej metody niż złożenie pisma z żądaniem podania
    podstawy prawnej. Oczywiście urząd ma ileś tam dni na odpowiedź...
    więc jeśli już wiedzą że ci się spieszy to rzeczywiście "mają cię
    w garści" :]
    Ale jak grupowicze (tu lub na .prawo) pisali - żądanie jest
    bezprawne...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)