  • 1. Data: 2002-08-14 16:27:50
    Temat: deklaracja VAT-7
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Czy w deklaracji VAT-7 trzeba (czy nie) uwzględniać zakupy opodatkowane
    stawką 0%? Ewentualnie pytanie, jaki konkretnie artykuł to reguluje. Dawniej
    dopuszczalne były oba rozwiązania, nie wiem, czy coś się zmieniło w
    przepisach lub interpretacji. Dziękuję za podpowiedź. Iwona

  • 2. Data: 2002-08-14 17:29:06
    Temat: Re: deklaracja VAT-7
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

    Użytkownik Iwona Ślusarczyk <i...@e...pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:aje0cj$bl0$...@n...tpi.pl...
    > Czy w deklaracji VAT-7 trzeba (czy nie) uwzględniać zakupy opodatkowane
    > stawką 0%?

    Minister Finansów (może powinno być z małej litery) popełnił załącznik nr 2
    do rozporzadzenia M.F z 26.10.2000 zawierający objasnienia do deklaracji
    VAT-7 wktórym mówi:
    "Część D. Rozliczenie podatku naliczonego
    W tej części wykazuje sie wylącznie zakupy, w stosunku do których
    podatnikowi przysługuje prawo do odliczenia podatku naliczonego od należnego
    lub zwrot podatku naliczonego, na zasadach określonych w przepisach art
    19-25 ustawy, z uwzględnieniem przepisów wykonawczych"
    z tego wynikałoby że nie należy uwzględniac zakupów opodatkowanych stawką 0%
    wyjasnienie jest sprzeczne z opisem na samej deklaracji mówiącym o
    "opodatkowanych zakupach" ku któremu ja osobiscie bardziej bym sie skłaniał.
    Mam wrażenie że znowu mamy do czynienia z wyjaśnieniem typu: "szefowa
    kazała"
    Pełny tekst załącznika w Leksykonie VAT Zubrzyckiego str.375-378.
    Mariusz

  • 3. Data: 2002-08-14 18:16:32
    Od: "Iwona Ślusarczyk" <i...@e...pl>

    Użytkownik "eland" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Mariusz
    >
    > Dziekuję. Chciałabym przeczytać, ze na pewno nie trzeba. Rozumiem, że
    istnieje dalej pewna dowolność. Iwona

  • 4. Data: 2002-08-14 18:48:26
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

    > 2
    > istnieje dalej pewna dowolność. Iwona

    Jeżeli nie ewidencjonujez w razie problemów możesz podeprzeć sie tym pismem.
    Jest obowiązujące dla urzędników skarbowych.
    Mariusz

  • 5. Data: 2002-08-15 00:47:42
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

> [...]
    pismem.
    > Jest obowiązujące dla urzędników skarbowych.

    Dalej istnieje dowolność - na wprost przeze mnie postawione pytanie 2 dni
    temu w Urzedzie Skarbowym (dział VAT), dostałem taką właśnie odpowiedź.
    Natomiast wg mnie 0% powinno się wykazywać, ponieważ to że kwota podatku
    wynosi 0 zł nie oznacza, że podatku nie ma i że nie przysługuje nam prawo do
    odliczenia sobie owych 0 zł. Gdyby przyjąć, że podatku nie ma w konsekwencji
    nie moglibyśmy mówić o "opodatkowaniu stawką 0%" więc konsekwentnie sprzedaż
    ze stawką 0 byłaby nieopodatkowana, a tak nie jest. Z drugiej strony
    analizując definicję podatku zawartą w Ordynacji Podatkowej można dojśc do
    wniosku, że istotnie nie można mówić o podatku i opodatkowaniu stawką 0% i
    że taka konstrukcja ustawy o VAT jest po prostu błędna.
    -----
    Art. 6. Podatkiem jest publicznoprawne, nieodpłatne, przymusowe oraz
    bezzwrotne świadczenie pieniężne na rzecz Skarbu Państwa, województwa,
    powiatu lub gminy, wynikające z ustawy podatkowej.
    -----
    Jesli stawka wynosi 0% to nie ma świadczenia pieniężnego, więc nie ma
    podatku. Jeśli nie ma podatku to nie można mówić o sprzedaży opodatkowanej.
    Tak to rozumiem.

    BaLab

  • 6. Data: 2002-08-15 05:42:32
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl>

    Użytkownik "BaLab" <b...@p...com> napisał w wiadomości
    > Jesli stawka wynosi 0% to nie ma świadczenia pieniężnego, więc nie ma
    > podatku. Jeśli nie ma podatku to nie można mówić o sprzedaży
    opodatkowanej.
    > Tak to rozumiem.

    Prawde mowiac -tak nakazywalaby rozumiec logika. Jesli ten
    sam tok rozumowania jak przy zakupach bysmy przyjeli rowneiz przy
    sprzedazy - to tak wlasnie nalezaloby rozumiec. Intencje Ministra byly
    dobre ale.... w sprawach spornych liczy sie to co zostalo napisane a nie to
    jaka byla intencja. Gdyby Minister byl konsekwentny to nie zlecaloby sie
    juz drukowania deklaracji VAT-7 z tym "zle sformulowanym tekstem" a nowy
    wzor deklaracji niestety jeszcze sie nie ukazal,
    I jak tu mozna miec zaufanie do naszych wladz?? Jaka moge miec
    pewnosc ze po wykazaniu nadplaty podatku nie dowiem sie ze ta wlasnie
    rubryka oznacza - "kwota jaka podatnik dobrowolnie zobowiazuje sie co
    miesiac przekazywac na rzecz Skarbu Państwa" a nadplate wykazuje sie w tej
    rubryce gdzie jest "data"
    Nie jest to normalne ale juz przed laty Papcio Chmiel wlozyl w
    usta Tytusa slowa okreslajace nasza rzeczywsitosc "nienormalnymi rzadza
    nienormalne prawa"
    WT