  • 1. Data: 2002-08-14 12:14:35
    Temat: dzierżawa samochodu cieżarowego
    Od: "Karolcia" <k...@p...onet.pl>

    Mam pytanie jeżeli Sp. z o.o. dzierżawi samochód ciężarowy od s.c. to koszty
    zwiazane z eksploatacją samochodu konkretnie za paliwo itp. powinny być
    brane na Sp. z o.o. czy też na s.c. i potem fakturowane przez s.c. razem z
    czynszem za dzierżawę samochodu. Proszę o pomoc! Kamila

  • 2. Data: 2002-08-14 15:26:49
    Temat: Re: dzierżawa samochodu cieżarowego
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    > brane na Sp. z o.o. czy też na s.c. i potem fakturowane przez s.c. razem z
    > czynszem za dzierżawę samochodu. Proszę o pomoc! Kamila

    Przy typowej umowie dzierżawy wszelkie koszty związane z eksploatacją w tym
    wypadku pojazdu ponosi użytkownik chyba że umowa stanowi inaczej. Oczywiście
    więc koszt paliwa jest kosztem spółki z o.o. i ona powinna być wymieniona
    na fakturze.
    Nieco inaczej sprawa wygląda przy leasingach, w zależności od tego czy
    srodek trwały jest amortyzowany (zaliczany do składników majątku) przez
    finansującego (d. leasingodawcę) czy
    korzystającego (d. leasingoiorcę). W razie potrzeby służę szczegółami.
    Mariusz