    From: maz <m...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: deklaracje w ZUS
    Date: Wed, 10 Aug 2005 11:55:30 +0200

    jak do tej pory co miesiąc jeździłem do ZUS z deklaracją DRA.
    Opłacam tylko zdrowotne, bo zakład pracy płaci za mnie resztę.
    A teraz czytam coś takiego na stronie zusu:

    "Osoby prowadzące pozarolniczą działalność opłacające składki wyłącznie
    za siebie lub osoby z nimi współpracujące począwszy od dokumentów
    składanych za kwiecień 2003 r. są zwolnione z obowiązku składania
    deklaracji rozliczeniowej lub imiennych raportów miesięcznych za kolejny
    miesiąc, w sytuacji gdy nie nastąpiła żadna zmiana w stosunku do
    poprzedniego miesiąca. Zwolnienie z obowiązku składania dokumentów
    rozliczeniowych za kolejny miesiąc dotyczy także tych płatników składek,
    którzy składki opłacają od podstawy wymiaru wynoszącej 60% przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, a zmiana w stosunku do
    miesiąca poprzedniego jest spowodowana wyłącznie zmianą tego wynagrodzenia."

    to znaczy że jeśli nie zmieniło się nic, poza wysokością składki to nie
    muszę dostarczać do zus deklaracji? Jest jakiś haczyk?

    maz