  • 1. Data: 2005-08-10 09:55:30
    Temat: deklaracje w ZUS
    Od: maz <m...@o...pl>

    jak do tej pory co miesiąc jeździłem do ZUS z deklaracją DRA.
    Opłacam tylko zdrowotne, bo zakład pracy płaci za mnie resztę.
    A teraz czytam coś takiego na stronie zusu:

    "Osoby prowadzące pozarolniczą działalność opłacające składki wyłącznie
    za siebie lub osoby z nimi współpracujące począwszy od dokumentów
    składanych za kwiecień 2003 r. są zwolnione z obowiązku składania
    deklaracji rozliczeniowej lub imiennych raportów miesięcznych za kolejny
    miesiąc, w sytuacji gdy nie nastąpiła żadna zmiana w stosunku do
    poprzedniego miesiąca. Zwolnienie z obowiązku składania dokumentów
    rozliczeniowych za kolejny miesiąc dotyczy także tych płatników składek,
    którzy składki opłacają od podstawy wymiaru wynoszącej 60% przeciętnego
    miesięcznego wynagrodzenia w poprzednim kwartale, a zmiana w stosunku do
    miesiąca poprzedniego jest spowodowana wyłącznie zmianą tego wynagrodzenia."

    to znaczy że jeśli nie zmieniło się nic, poza wysokością składki to nie
    muszę dostarczać do zus deklaracji? Jest jakiś haczyk?

    maz

  • 2. Data: 2005-08-10 10:25:43
    Temat: Re: deklaracje w ZUS
    Od: "Maria" <m...@n...pl>

    Użytkownik "maz" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > to znaczy że jeśli nie zmieniło się nic, poza wysokością składki to nie
    > muszę dostarczać do zus deklaracji? Jest jakiś haczyk?

    Można składać co 3 miesiące, bo co 3 miesiące zmienia się podstawa
    naliczania składki.

  • 3. Data: 2005-08-10 10:45:05
    Od: "plusz" <p...@n...irc.beztego.pl>

    Użytkownik "Maria" <m...@n...pl> napisał w wiadomości
    > Można składać co 3 miesiące, bo co 3 miesiące zmienia się podstawa
    > naliczania składki.

    można nie składać w ogóle od dwóch lat (no, może w styczniu tego roku - ale
    to też kontrowersyjne i ZUS nie goni za nie złożenie)

    Zmiana podstawy nie wymaga składania deklaracji

    łatwo to wyszukać w google, np:
    http://skocz.pl/aasz

    Począwszy od dokumentów rozliczeniowych za kwiecień 2003 r. osoby
    prowadzące pozarolniczą działalność, opłacające składki wyłącznie za siebie
    i/lub osoby współpracujące, zwolnione są z obowiązku składania dokumentów
    rozliczeniowych za kolejne miesiące, w przypadku gdy nic się nie zmienia w
    stosunku do danych wykazanych w ostatnio złożonym komplecie dokumentów
    rozliczeniowych. Zwolnienie z obowiązku składania dokumentów rozliczeniowych
    dotyczy również miesięcy, w których następuje zmiana wysokości minimalnej
    podstawy składek.

    --
    pozdrawiam
    plusz ( http://www.plusz.pl )