  • 1. Data: 2002-01-12 14:34:23
    Temat: dekrety - na dokumentach
    Od: "Karolkra" <k...@v...com.pl>

    jedno mam pytanie
    Mam klienta ktory zamiast dekretowac sobie dokumenty to robi dzienne
    zbiorowki. Ze zbiorowki ksieguje netto na poszczegolne konta np 4. a z
    poszczegolnych faktur posiada zapisy na konta 200 i VAT. Problem jest ze
    przy ksiegowaniu na komputerze nie posiada zbilansowanych dokumentow -
    faktur bo jest tylko Brutto i Vat a globalnie doksieguje sobie w innych
    pekach netto z rozbiciem na konta.
    Nie ma rowniez zapisanej dekretacji bezposrednio na dokumencie tylko
    sumarycznie na zbiorowce. Nie mozna dojsc wiec ktora faktura gdzie zostala
    zaksiegowana. Dla mnie jest to nieprawidlowo. Klient upiera sie ze mial
    kontroli juz sporo i wszystko OK.
    Nie ukrywam, ze wdrazam nowa wersje oprogramowania u niego i chcialbym to
    zmienic.
    Poradzcie jakimi przepisami mam sie podeprzec. Najlepiej wg nowej ustawy -
    jakies zmiany w stosunku do starej. Bo poprzednie kontrole przeszly u niego
    OK i nie mam specjalnie argumentu.

    Z gory dziekuje
    2K

  • 2. Data: 2002-01-14 13:05:01
    Temat: Re: dekrety - na dokumentach
    Od: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)

    On Sat, 12 Jan 2002 15:34:23 +0100, "Karolkra" <k...@v...com.pl>
    wrote:

> [...]
    >zaksiegowana. Dla mnie jest to nieprawidlowo. Klient upiera sie ze mial

    Sposób kwalifikacji dokumentów księgowych podaje art 21 ustawy o
    rachunkowości. Jeżeli na zbiorówce jest coś co umożliwia identyfikację
    danej kwoty i powiązanie jej z konkretną fakturą to moim zdaniem jest
    to prawidłowe. Jeżeli nie jest to możliwie to rzeczywiście jest to
    nieprawidłowe ale...co z tego? Nieprawidłowość tego typu zainteresuje
    przede wszystkim biegłego rewidenta. Dla kontroli podatkowej to rybka,
    ich interesuje czy dany koszt jest KUP, a jeżeli nie to czy został
    wyrzucony z kosztów podatkowych.
    Odrębnym zagadnieniem jest po co te kombinacje? Po co pracowicie
    sumować zbiorówkę jeżeli szybciej i bardziej niezawodnie może to
    zrobić komputer.

> [...]
    >jakies zmiany w stosunku do starej. Bo poprzednie kontrole przeszly u niego

    W nowej ustawie zmiany w tym zakresie są niewielkie, praktycznie
    żadne.

    Sławomir Dąbrowski