    From: s...@s...pl (Sławomir Dąbrowski)
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dekrety - na dokumentach
    Date: Mon, 14 Jan 2002 13:05:01 GMT

    On Sat, 12 Jan 2002 15:34:23 +0100, "Karolkra" <k...@v...com.pl>
    wrote:

> [...]
    >zbiorowki. Ze zbiorowki ksieguje netto na poszczegolne konta np 4. a z
    >poszczegolnych faktur posiada zapisy na konta 200 i VAT. Problem jest ze
    >przy ksiegowaniu na komputerze nie posiada zbilansowanych dokumentow -
    >faktur bo jest tylko Brutto i Vat a globalnie doksieguje sobie w innych
    >pekach netto z rozbiciem na konta.
    >Nie ma rowniez zapisanej dekretacji bezposrednio na dokumencie tylko
    >sumarycznie na zbiorowce. Nie mozna dojsc wiec ktora faktura gdzie zostala
    >zaksiegowana. Dla mnie jest to nieprawidlowo. Klient upiera sie ze mial

    Sposób kwalifikacji dokumentów księgowych podaje art 21 ustawy o
    rachunkowości. Jeżeli na zbiorówce jest coś co umożliwia identyfikację
    danej kwoty i powiązanie jej z konkretną fakturą to moim zdaniem jest
    to prawidłowe. Jeżeli nie jest to możliwie to rzeczywiście jest to
    nieprawidłowe ale...co z tego? Nieprawidłowość tego typu zainteresuje
    przede wszystkim biegłego rewidenta. Dla kontroli podatkowej to rybka,
    ich interesuje czy dany koszt jest KUP, a jeżeli nie to czy został
    wyrzucony z kosztów podatkowych.
    Odrębnym zagadnieniem jest po co te kombinacje? Po co pracowicie
    sumować zbiorówkę jeżeli szybciej i bardziej niezawodnie może to
    zrobić komputer.

    >Nie ukrywam, ze wdrazam nowa wersje oprogramowania u niego i chcialbym to
    >zmienic.
    >Poradzcie jakimi przepisami mam sie podeprzec. Najlepiej wg nowej ustawy -
    >jakies zmiany w stosunku do starej. Bo poprzednie kontrole przeszly u niego
    >OK i nie mam specjalnie argumentu.

    W nowej ustawie zmiany w tym zakresie są niewielkie, praktycznie
    żadne.

    Sławomir Dąbrowski