  • 1. Data: 2007-01-24 08:12:36
    Temat: delegacja ?
    Od: "jacek" <j...@w...pl>

    mieszakam poza mistem wykonywania mojej pracy około 20 km. Czy jeśli firma
    wysyła mnie na delegacje gdzie korzystam ze środków komunikacji publicznej
    (autobus , pociąg , autobus ) to w delegacji jako wyjazd rozliczam miejsce
    zamieszkania czy miejsce gdzie znajduje sie siedziba firmy ?

  • 2. Data: 2007-01-24 08:57:21
    Temat: Re: delegacja ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 24 Jan 2007, jacek wrote:

> [...]
    > (autobus , pociąg , autobus ) to w delegacji jako wyjazd rozliczam miejsce
    > zamieszkania czy miejsce gdzie znajduje sie siedziba firmy ?

    z rozporządzenia (rejestracja darmowa):
    http://www.podatki.pl/akty/191202.htm

    § 2. Miejscowoœć rozpoczęcia i zakończenia podróży okreœla pracodawca.
    Pracodawca może uznać za miejscowoœć rozpoczęcia (zakończenia) podróży
    miejscowoœć pobytu stałego lub czasowego pracownika.

    Krótko mówiąc, firma MOŻE uznać "start" z miejsca zamieszkania.
    W praktyce chyba firmy tak robią, bo mało kto ma interes w przyjeździe
    pracownika do zakładu (przed wyjazdem).

    pzdr, Gotfryd