  • 1. Data: 2004-10-12 07:50:08
    Temat: dg i przekazanie komputera w prezencie
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Witam
    Czy jako osoba prowadząca DG mogę dostać fakturę na mnie jako nie na firmę?
    Chciałbym kupić komputer. Po czym oddać go komuś w prezencie. Co mam
    zrobić z fakturą ? Muszę zaksięgować jako koszt DG ? Jak zaksięguję to
    będę miał jeden komputer za mało na stanie.

    --
    Krzysztof 'Asmodeusz' Wachnik
    GG: 2418919

  • 2. Data: 2004-10-12 17:57:11
    Temat: Re: dg i przekazanie komputera w prezencie
    Od: "Profil1" <j...@n...pl>

> [...]
    > zrobić z fakturą ? Muszę zaksięgować jako koszt DG ? Jak zaksięguję to
    > będę miał jeden komputer za mało na stanie.

    Stary sposob na zwiekszeni kosztow. Kupujesz kompa na DG po roku jak nie
    bedzie kontroli to go sprzedajesz znajomemu za np. 200 pln i koniec. A jak
    bedzie kontrola to mowisz ze masz go w serwisie a potem pozyczasz od kumpla
    jakis sprzet i twiedzisz ze to twoje.

  • 3. Data: 2004-10-12 21:37:29
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    Profil1 wrote:

> [...]
    > bedzie kontrola to mowisz ze masz go w serwisie a potem pozyczasz od kumpla

    No tak, ale ja nie chcę zwiększać kosztów. Ja tylko chcę kupic prezent
    :) A nie chcę bez faktury. Ze względu na gwarancję i Windowsa OEMa.
    Nie mam pojęcia jak (i czy w ogóle można) dostać fakturę która nie
    będzie miała związku z DG. Da się tak ?

  • 4. Data: 2004-10-12 21:54:56
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 12 Oct 2004, Asmodeusz wrote:
    [...]
> [...]
    > + nie chcę bez faktury. Ze względu na gwarancję i Windowsa OEMa.
    > + Nie mam pojęcia jak (i czy w ogóle można) dostać fakturę która nie będzie

    Pytasz czy możesz w spożywczym poprosić o fakturę na pięć kilo
    ziemniaków i puszkę groszku ? Możesz.
    Pytasz czy dostawca (jak rozumiem - masz z nim "firmową" umowę
    i on "dla ludności" nie sprzedaje ?) wystawi ci fakturę "nie na firmę" ?
    To JEGO pytaj ! Nie nas !

    Chcesz "po prostu" podarować towar handlowy ? To co nasz pytasz
    o "uznanie za koszt", jaki koszt ? ;) A VAT skoro miałeś prawo
    odliczyć (*miałeś prawo*) to musisz naliczyć - spytaj google
    co to jest "faktura wewnętrzna" tudzież "fakturę wewnętrzną"
    (bo on - google znaczy - odmiany 'nie umie' :]), korzystając
    z groups.google.pl -> zaawansowane :) Dowiesz się więcej
    niż z dwu słów które jestem w stanie sklecić nim pójdę spaaaaać...

    No i na deser: a może pytasz czy możesz "firmową" fakturę uznać
    za "osobistą" ? ;) Na to ci nie odpowiem, bo tyle razy już
    oberwałem za malkontenctwo że google dobrze pamięta :) :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 5. Data: 2004-10-12 22:20:31
    Od: Asmodeusz <c...@n...prv.pl>

    Gotfryd Smolik news wrote:

    [ ... ]

> [...]
    > za "osobistą" ? ;) Na to ci nie odpowiem, bo tyle razy już
    > oberwałem za malkontenctwo że google dobrze pamięta :) :)

    Dzięki :) Wystarczyło te dwa słowa. Po prostu nie wiedziałem co w google
    wpisać. Teraz jeszcze tylko wygooglam sobie odpowiednik faktury wewn.
    dla niepłatnika vat.

    Dziękuję za naprowadzenie
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2004-10-13 10:05:01
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ckh5nq$qje$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    "Profil1" <j...@n...pl> wrote:

    > Stary sposob na zwiekszeni kosztow. Kupujesz kompa na DG po roku jak nie
    > bedzie kontroli to go sprzedajesz znajomemu za np. 200 pln i koniec.

    A mógłbyś jeszcze nieobytemu wyjaśnić w skrócie sens takiego posunięcia?

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 7. Data: 2004-10-13 10:08:24
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ckhkvn$gnr$1@korweta.task.gda.pl>,
    Asmodeusz <c...@n...prv.pl> wrote:

> [...]
    > >
    > Dzięki :) Wystarczyło te dwa słowa. Po prostu nie wiedziałem co w google
    > wpisać. Teraz jeszcze tylko wygooglam sobie odpowiednik faktury wewn.

    Jeszcze tylko zapytam - handlujesz komputerami?

  • 8. Data: 2004-10-13 11:02:46
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jarek Spirydowicz napisał:

    > A mógłbyś jeszcze nieobytemu wyjaśnić w skrócie sens takiego
    > posunięcia?

    No nie... toz to dzieci w przedszkolu wiedza.
    I jeszcze chcesz żeby Ci ktos publicznie wykładał "kombinacje podatkowe
    dla opornych"
    Jest tu jakiś kamikadze?

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 9. Data: 2004-10-13 13:02:28
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ckj21m$dav$1@atlantis.news.tpi.pl>,
    Maddy <m...@e...com.pl> wrote:

    > No nie... toz to dzieci w przedszkolu wiedza.
    > I jeszcze chcesz żeby Ci ktos publicznie wykładał "kombinacje podatkowe
    > dla opornych"
    > Jest tu jakiś kamikadze?

    Maddy, trochę wiary...
    Chcę, żeby mi ktoś przybliżył sens posunięcia pt. "zmarnowanie 2000
    (np.) zł w celu zwiększenia kosztów" - domyślam się, że po to, aby
    zaoszczędzić ~400(800) zł na podatku.
    Chyba że w podanym sposobie miało być ">>sprzedajesz<< znajomemu".
    Wówczas rzeczywiście jest to kombinacja dla opornych.

  • 10. Data: 2004-10-14 08:44:23
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 13 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    >+ Maddy <m...@e...com.pl> wrote:
    [...]
> [...]
    >+ >
    >+ Maddy, trochę wiary...
    >+ Chcę, żeby mi ktoś przybliżył sens posunięcia pt. "zmarnowanie 2000

    Mi wychodzi "wykazany zarobek 200 zł" :]

    [...]
    >+ Chyba że w podanym sposobie miało być ">>sprzedajesz<< znajomemu".
    ^^^^^^^^^
    [uwaga: poprzednia linia podkreślenie fixed font]

    A weź ty i POWOLI przeczytaj CO miało być sprzedane.
    Źle: "w jakim stanie prawnym faktycznym" miał być komputer.
    Komputer "sprzedawany"
    ^ ^
    | |

    >+ Wówczas rzeczywiście jest to kombinacja dla opornych.

    Niewątpliwie ;> !
    Z punktu widzenia kupującego :> to chyba się "oszustwo" nazywa !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)