  • 11. Data: 2004-10-14 10:45:24
    Temat: Re: dg i przekazanie komputera w prezencie
    Od: Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl>

    Jarek Spirydowicz wrote:

    > Jeszcze tylko zapytam - handlujesz komputerami?

    W zasadzie nie, działalność typowo usługowa i praktycznie wszsytkie
    rachunki jakie wystawiam są na usługi. Sporadycznie kupuję jakiś sprzęt
    jeśli jest niezbędny do wykonania jakiegoś zlecenia a zleceniodawca nie
    chce lub nie może sam się zaopatrzyć. Więc faktury zakupu sprzętu na dg
    też mam. A rodzaj działalności ma jakieś znaczenie ?

  • 12. Data: 2004-10-14 11:31:02
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <ckllvn$vhj$1@213.241.76.67>,
    Asmodeusz <c...@n...asmodeusz.prv.pl> wrote:

> [...]
    > chce lub nie może sam się zaopatrzyć. Więc faktury zakupu sprzętu na dg
    > też mam. A rodzaj działalności ma jakieś znaczenie ?

    Rodzaj to może za dużo powiedziane. Ale w rozporządzeniu na temat KPiR
    (§11.4) jest o tym, że "Księgę uznaje się za rzetelną również, gdy:
    (...)
    3) błędy spowodowały podwyższenie kwoty podstawy opodatkowania, z
    wyjątkiem błędów polegających na niewykazaniu lub zaniżeniu kosztów
    zakupu materiałów podstawowych, towarów handlowych oraz kosztów
    robocizny,"

    Na mój gust jeśli ten komputer nie jest towarem handlowym, to z tego
    wynika, że bezkarnie możesz go w ogóle nie wpisać.

    --
    pozdrawiam
    Jarek

  • 13. Data: 2004-10-15 13:01:18
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article
    <P...@A...portezja
    n.zabrze.pl>,

    > Mi wychodzi "wykazany zarobek 200 zł" :]

    Eee, bo Ty jesteś Duża Firma i ten komputer zamortyzowałeś, potem
    sprzedałeś ŚT or compatible.
    A jajako... kupiłem komputer za 2200 zł i wpisałem do EW, po roku
    sprzedałem za 200 zł i zdjąłem z EW. Efekt zastosowania "znanej metody
    na podywższenie kosztów" jest taki, że znajomy ma całkiem dobry sprzęt
    za bezcen, ja mam o 2000 zł niższą podstawę opodatkowania i circa 1600
    zł w plecy.
    A jak ktoś spróbuje dowodzić, że przecież ten komputer stoi u mnie w
    domu, to zadam głupie pytanie: po cholerę aż tak kombinować? A kto mnie
    zabroni z farbowanym kabanem...wróć, z firmowym komputerem po mieście
    spacerować?

    > [...]
    > ^^^^^^^^^
    > [uwaga: poprzednia linia podkreślenie fixed font]
    >
    > A weź ty i POWOLI przeczytaj CO miało być sprzedane.
    > Źle: "w jakim stanie prawnym faktycznym" miał być komputer.
    > Komputer "sprzedawany"
    > ^ ^
    Przeczytałem. Dwa razy. Efekt ten sam - brak danych (lub brak wiedzy u
    czytającego).

  • 14. Data: 2004-10-15 18:15:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 15 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > Mi wychodzi "wykazany zarobek 200 zł" :]
    >+ >
    >+ Eee, bo Ty jesteś Duża Firma i ten komputer zamortyzowałeś, potem
    >+ sprzedałeś ŚT or compatible.

    Nie "ja". I nie o amortyzację bynajmniej chodzi.
    Hipotetyczny przypadek "coś" zrobił "lub zamierzał" :]
    A rozpatrywany czyn jest o tyle niezdrowy że robi
    z "wystawiającego" tarczę strzelniczą - i to chyba
    nie z tej strony z której większość by się jej spodziewała
    "na pierwszy rzut oka" :> (zeznaję że ja też nie - tylko
    jak dyskusja się rozwinęła to rozłożyłem poszczególne
    czynności na "operacje nazwane" wg KC i KK :>).
    I pal licho ew. skutki podatkowe. Drobiazg.

> [...]
    >+ sprzedałem za 200 zł i zdjąłem z EW. Efekt zastosowania "znanej metody
    >+ na podywższenie kosztów" jest taki, że znajomy ma całkiem dobry sprzęt

    Błąd. W interpretacji stanu faktycznego omawianego "przykładu".

    [...]
    >+ A jak ktoś spróbuje dowodzić, że przecież ten komputer stoi u mnie

    Nie stoi, bo:

    [...]
    >+ > A weź ty i POWOLI przeczytaj CO miało być sprzedane.
    >+ > Źle: "w jakim stanie prawnym faktycznym" miał być komputer.
> [...]

    Nie przeczytałeś. Zdecydowanie.

    >+ Efekt ten sam - brak danych (lub brak wiedzy u czytającego).

    To ci zapodam słowo kluczowe: "podarowany"...
    Sprzedanie komuś JUŻ WCZEŚNIEJ PODAROWANEGO sprzętu jest
    właśnie oszustwem. Art. 286 i 287 KK.
    Sprawdź raz jeszcze że nie użyłem owego określenia ("oszustwo")
    bezpodstawnie :>
    W podanych artykułach KK sprawdź czy oszustwo nie jest
    *czasem* :> ścigane z urzędu (czyli NAWET jakby oszukany NIE
    ZGŁASZAŁ pretensji).... z wyjątkiem "osób najbliższych".
    "Znajomy" *nie* wystarczy by był "najbliższy".
    6 miesięcy do 8 lat, możliwe złagodzenie przy "mniejszej wadze"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 15. Data: 2004-10-18 09:58:06
    Od: Jarek Spirydowicz <j...@k...szczecin.pl>

    In article <Pine.WNT.4.61.0410152000270.1816@athlon>,

    > 6 miesięcy do 8 lat, możliwe złagodzenie przy "mniejszej wadze"...

    Czyścisz mi monitor :D

  • 16. Data: 2004-10-18 12:56:39
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 18 Oct 2004, Jarek Spirydowicz wrote:
    [...]
    >+ > 6 miesięcy do 8 lat, możliwe złagodzenie przy "mniejszej wadze"...
    >+
    >+ Czyścisz mi monitor :D

    :)

    Ale ostrożnie. Opisywane były przypadki DZIWNYCH rzeczy których
    US od niechcenia dowodził przed sądem...
    A tu sprawa jest "czysta": w razie udowodnienia czynu brak jest
    motywacji do postępowania podatkowego ("bo grosze wyjdą").
    A za sam czyn można "ścigać z urzędu" !
    *BEZ* wniosku poszkodowanego.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd