  • 1. Data: 2003-03-07 08:12:10
    Temat: dochód w rozliczeniu podatkowym ?
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    Witam,

    Kilka dni temu zadałem to pytanie i nikt mi nie odpowiedział, a prosiłem
    tylko o potwierdzenie czy mam rację, dlatego ponownie wysłałem ten post.

    Chciałbym się tylko upewnić w dwóch kwestiach
    1. Czy wypłata rekompensaty dla pracowników sfery budżetowej powinna być
    jakoś uzwględniona w rocznym zeznaniu podatkowym w polu dochód lub innym ?

    Moim zdaniem nie, ale nie jestem pewien.

    2. Czy odszkodowanie z firmy ubezpieczeniowej za szkody zdrowotne powstale w
    wyniku wypadku komunikacyjnego powinno być jakoś uzwględnione w rocznym
    zeznaniu podatkowym w polu dochód ?

    Również wydaje mi się, że nie, ale nie mam 100% pewności.

    Proszę o potwierdzenie, czy mam rację lub o jakieś wyjaśnienia w przypadku
    gdybym się mylił.

    Pozdrawiam
    Robert

  • 2. Data: 2003-03-08 15:21:59
    Temat: Re: dochód w rozliczeniu podatkowym ?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 7 Mar 2003, Robert wrote:

> [...]
    >+ tylko o potwierdzenie czy mam rację, dlatego ponownie wysłałem ten post.

    Zastrzegam że nie jestem doradzcą i nie mam zamiaru doradzać,
    ale moje zdanie wyrażę :)

> [...]
    >+
    >+ Moim zdaniem nie, ale nie jestem pewien.

    IMHO - a była opodatkowana wtedy kiedy jej ...no... nie dostałeś ?
    Niemniej dochód jest na tyle nietypowy, że ... nie wiem.
    Nie wiem *czym* jest owa rekompensata (choć sam mam dostać :),
    pracowałem kiedyś w budżecie) - jeśli świadczeniem za pracę
    to *jednak* powinna być opodatkowana.
    Być może jest to odszkodowanie:
    +++++
    3) odszkodowania otrzymane na podstawie przepisów prawa administracyjnego,
    prawa cywilnego i na podstawie innych ustaw, z wyjątkiem:
    -----
    ...z przepisu niżej... Literalnie by się wtedy zgadzało że "nie", ale
    z zasadą (że opodatkowuje się przychód należny za pracę) się kłóci.

> [...]
    >+
    >+ Również wydaje mi się, że nie, ale nie mam 100% pewności.

    IMHO zdecydowanie nie - Art. 21. 1.:
    +++++
    Wolne od podatku dochodowego są:
    4) kwoty otrzymane z tytułu ubezpieczeń majątkowych i osobowych,
    z wyjątkiem:
    [...a wyjątki to tylko DG i inwestycyjna składka ubezpieczeniowa...]
    ----

    pzdr, Gotfryd

  • 3. Data: 2003-03-10 15:41:21
    Od: "Robert" <r...@p...onet.pl>

    jan.zabrze.pl...

> [...]
    > z wyjątkiem:
    > [...a wyjątki to tylko DG i inwestycyjna składka ubezpieczeniowa...]

    Dzięki za to info,
    sprawa odszkodowania wydaje się czysta, ale jak potraktować tę rekompensatę
    ?

    Ciekaw jest innych opinii

    Pozdrawiam
    Robert