  • 1. Data: 2005-03-30 14:02:14
    Temat: dochod z usa
    Od: "mumin" <g...@o...pl>

    witam
    mam pytanie dotyczace rozliczenia sie z dochodow uzyskanych za granica
    przeszukalem archiwum i nie znalazlem na swoje pytania satysfakcjonujacej
    odpowiedzi - dlatego postanowilem napisac

    zaznaczam ze nie chodzi o odzyskanie zaplaconego podatku z usa, ale o
    wykazanie dochodu przy rozliczaniu sie z polskim urzedem skarbowym

    pracowalem na wakacjach w stanach, u dwoch roznych pracodawcow
    u jednego placilem podatek (nie jestem pewny czy federalny czy stanowy - nie
    mam przy sobie dokumentow z usa - ale to chyba nie istotne)
    u drugiego podatku takiego nie placilem (tyle ile wypracowalem - tyle
    dostawalem na czeku)

    poza tym w polsce pracowalem na umowy zlecenie i mam pewnien dochod
    (dostalem pit11 do rozlicznia)

    no i teraz pytanie: jak to wszystko rozliczyc w polskim urzedzie? ktory pit
    wypelnic (pit36?), czy wogole wykazywac dochod z usa, jak tak to przeliczac
    na zlotowki? po jakim kursie? czy cos do tego doplace, odzyskam, czy wyjdzie
    mi to na zero?
    zupelnie sie na tym nie znam, dlatego za kazda pomoc bede wdzieczny

    pozdrawiam
    Grzesiek