  • 1. Data: 2002-04-21 14:46:37
    Temat: dom/ spadek/ rozliczenie???
    Od: <b...@p...onet.pl>

    Witam

    przesylam fwd listu od pewnej osoby, ktora prosila mnie o umieszczenie go
    tutaj. Prosze serdecznie o odpowiedz:

    "W 2001 roku otzymalam spadek po ojcu, tj. budynek mieszkalny (jednorodzinny)/
    zaplacilam podatek/
    Czy nalezy to ująć w rocznym rozliczeniu PIT-36 ??
    W tym roku 2002 chce wynająć komuś ten budynek - będzie dochód - jak się
    rozliczyć w PIT-5 ??

    Z gory dziekuje za odpowiedzi

  • 2. Data: 2002-04-22 12:00:39
    Temat: Re: dom/ spadek/ rozliczenie???
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik <b...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy nalezy to ująć w rocznym rozliczeniu PIT-36 ??
    > W tym roku 2002 chce wynająć komuś ten budynek - będzie dochód - jak się

    Rozumiem że zapłacono podatek od spadku .W takim razie nie ma to nic
    wspólnego z rozliczeniem. PIT-36.
    Natomiast jeśli chodzi o wpływy z wynaju to napewno będzie od otrzymanych
    wpłat sporządzać PIT-5 i płacić zaliczki, najem podlega również Vat ( jeśli
    na działalność) .
    Jolka