1. Data: 2002-04-21 13:43:34
Temat:Podatek od sprzedazy mieszkania. Ile procent ?
Od:"Witold Rodzen [interia]" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

witam

czy ktos z Grupowiczow orientuje sie ile wynosi podatek od sprzedazy
mieszkania ?
(teren-wies, metraz ~50m2)

pozdrawiam

Witold R.

2. Data: 2002-04-21 16:06:44
Temat:Re: Podatek od sprzedazy mieszkania. Ile procent ?
Od:k...@w...pl szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 21 Apr 2002, Witold Rodzen [interia] wrote:

> czy ktos z Grupowiczow orientuje sie ile wynosi podatek od sprzedazy
> mieszkania ?
> (teren-wies, metraz ~50m2)

2% - jest to podatek od czynnosci cywilno-prawnych, pobierany przez
notariusza. Zwykle placi go kupujacy, lub obie strony po polowie.

-- kr.

3. Data: 2002-04-22 06:40:12
Od:R...@r...pl (Renata Gołębiowska) szukaj wiadomości tego autora

On Sun, 21 Apr 2002 15:43:34 +0200, Witold Rodzen [interia]
<w...@i...pl> wrote:

>czy ktos z Grupowiczow orientuje sie ile wynosi podatek od sprzedazy
>mieszkania ?
>(teren-wies, metraz ~50m2)

10%, jeśli mieszkanie sprzedawane jest przed upływem 5 lat od roku zakupu.

Renata

4. Data: 2002-04-22 11:57:58
Od:"niuska" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 10%, jeśli mieszkanie sprzedawane jest przed upływem 5 lat od roku zakupu.

powiedzcie czy ja dobrze rozumie:
skoro u notariusza te 2% placi kupujacy to sprzedajacy nie placi poza tym
zadnego podatku od wzbogacenia? nie zakadamy przy tym, ze te pieniadze
przeznaczy na cele mieszkaniowe, bo ma juz drugie mieszkanie

Justyna

5. Data: 2002-04-22 19:37:52
Temat:Odp: Podatek od sprzedazy mieszkania. Ile procent ?
Od:"Witold Rodzen [interia]" <w...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> zadnego podatku od wzbogacenia? nie zakadamy przy tym, ze te pieniadze
> przeznaczy na cele mieszkaniowe, bo ma juz drugie mieszkanie

Z tego co sie dowiedzialem po uplywie tych pieciu lat wszelkie koszty (czyli
2% u notariusza) ponosi kupujacy, mozna tez, jesli nie minelo jeszcze 5 lat
zdeklarowac, ze pieniadze ze sprzedazy mieszkania
beda przeznaczone na zakup nowego lub tez pokrewne cele (nie wiem dokladnie
jakie). Wowczas
mozna byc zwolnionym z 10% oplaty.

Vitia

6. Data: 2002-04-23 06:22:30
Od:"niuska" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> 10%, jeśli mieszkanie sprzedawane jest przed upływem 5 lat od roku
> zakupu.

A co w takim przypadku: starsi ludzie maja dwa mieszkania, jedno (posiadaja
je przynajmniej od 10 lat) wlasnie sprzedaja, pieniadze nie beda
przeznaczone na inne cele mieszkaniowe, bo lokal drugi maja, musza wiec
placic ten 10% podatek? I czy przy okazji sklada sie jakies deklaracje do
US?

Justyna

7. Data: 2002-04-26 11:31:22
Od:"Jolanta B" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> je przynajmniej od 10 lat) wlasnie sprzedaja, pieniadze nie beda
> przeznaczone na inne cele mieszkaniowe, bo lokal drugi maja, musza wiec

Nie muszą - płacą tylko opłatę skarbową u notariusza - 2% (solidarnie, tzn.
nabywca i sprzedający w równej części - chyba, że umówią się inaczej).

> czy przy okazji sklada sie jakies deklaracje do
> US?

Wydaje mi się, że akt notarialny wystarczy - i dowód pobrania opłaty przez
notariusza.

> Justyna

pozdr
jola

8. Data: 2002-04-26 17:18:52
Od:Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jolanta B wrote:

> Nie muszą - płacą tylko opłatę skarbową u notariusza - 2% (solidarnie,
> tzn. nabywca i sprzedający w równej części - chyba, że umówią się
> inaczej).
Po pierwsze - nie opłatę skarbową a podatek od czynności cywilnoprawnych.
Po drugie - solidarnie oznacza że każda ze stron odpowiada za *całe*
zobowiązanie. Jeżeli nie zostanie uregulowane, wierzyciel może je ściągnąć
od któregokolwiek dłużnika - w praktyce tego który jest pod ręka.
A oni niech już się sądzą między sobą.
Umowa cywilna nie ma żadnego wpływu na zobowiązania podatkowe.
Jeżeli jedna strona nie zapłaci swojej połówki podatku, to US może ściągnąc
podatek od drugiej.
Nigdzie w prawie podatkowym nie znajdziesz cywilnej formułki "o ile strony
nie umówia sie inaczej".

Maddy

--
Magdalena "Maddy" Wołoszyk