    From: "cadmold" <p...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: dorabianie do renty - jak najlepiej?
    Date: 9 May 2006 05:39:53 -0700

    Witam,

    pewnie to było nie raz - przepraszam, ale muszę podjąć pewne
    życiowe decyzje
    niemal natychmiast, więc gdyby ktoś zechciał pomóc:-)

    Jestem rencistą, pod dwóch operacjach kręgosłupa. Mam możliwość
    otrzymywania
    dość regularnych zleceń od pewnej firmy i zastanawiam się, czy
    brać je jako
    osoba fizyczna, czy lepiej założyć DG. Nie palę się do prowadzenia
    księgowości, ale za DG przemawia fakt, że mam nadzieję na stopniowy
    powrót
    do zdrowia i - w miarę możliwości- rozszerzanie profilu
    działalności
    zarobkowej.

    Czy nawet, jeżeli Umowa z owym zleceniodawcą byłaby spisana przez
    moją
    firmę, dochody nie mogą przekroczyć określonego progu (jaki on
    je4st
    obecnie?), abym nie musiał zrezygnować z renty? Innymi słowy, czy
    prowadząc
    DG mogę się samozatrudnić z pensją nie większą niż ów próg, a
    nadwyżkę
    dochodu pozostawić na koncie firmowym "na lepsze czasy"?

    Dzięki za info i pozdrawiam

    Piotr