  • 1. Data: 2004-08-18 10:42:25
    Temat: Gdzie popełniam błąd w rozumowaniu [VAT]...
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    Kupuję sobie coś, czego normalnie w KUP nie zaliczę, np. zmywarkę. No,
    bo zamierzam tym handlować. W KPiR wpisuję jako towar, odliczam VAT. Nie
    sprzedaję tego niestety, bo nikt nie chce kupić. Na koniec roku
    oczywiście po remamencie muszę oddać dochodowy, ale VAT mam odliczony.

    No właśnie, i tym sposobem można byłoby zupełnie legalnie odliczać sobie
    VAT od praktycznie wszystkiego. Tylko to jest za proste. O czym zatem
    nie wiem?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-08-18 11:19:43
    Temat: Re: Gdzie popełniam błąd w rozumowaniu [VAT]...
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@s...eu.org> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > No właśnie, i tym sposobem można byłoby zupełnie legalnie odliczać sobie
    > VAT od praktycznie wszystkiego. Tylko to jest za proste. O czym zatem

    może tego, że żeby handlować wszystkim (dosłownie) w ramach działalności
    gosp.
    musiałbyś owo "wszystko" uwzględnić we
    wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.
    No i tego, ze owszem, możesz odliczać VAT od wszystkiego co jst towarem,
    ale przy likwidacji działalności
    będziesz musiał naliczyć VAT od wszystkiego, co nie zostało sprzedane.

    Pozdrawiam
    monika

  • 3. Data: 2004-08-18 11:49:34
    Od: "/slawek:c.n." <w...@W...pl>

    Dnia 18-08-2004 12:42, Użytkownik Samotnik napisał:

> [...]
    > oczywiście po remamencie muszę oddać dochodowy, ale VAT mam odliczony.
    >
    > No właśnie, i tym sposobem można byłoby zupełnie legalnie odliczać sobie

    Do momentu aż przyszło by Ci okazać nieużywaną zmywarkę na magazynie.

  • 4. Data: 2004-08-18 12:45:25
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <d...@s...pl> napisal(a):

    > może tego, że żeby handlować wszystkim (dosłownie) w ramach działalności
    > gosp.
    > musiałbyś owo "wszystko" uwzględnić we
    > wpisie do ewidencji działalności gospodarczej.

    Podstawę prawną poproszę.

    A poza tym teraz się wpisuje PKD, a tam jest o ile pamiętam po prostu
    handel. Czasy wpisywania koloru sprzedawanych skarpetek do EDG się
    skończyły.
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 5. Data: 2004-08-18 12:57:52
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    > Podstawę prawną poproszę.
    >
    > A poza tym teraz się wpisuje PKD, a tam jest o ile pamiętam po prostu
    > handel. Czasy wpisywania koloru sprzedawanych skarpetek do EDG się
    > skończyły.

    Przeciez jeszcze niedawno mozna było obie wpisac "handel hurtowy i
    detaliczy" i było gut. To teraz trzeba się doprecyzować.
    Słabo pamiętasz.
    W PKD jest mnóstwo róznego handlu w zalezności tego czym i czy hurtowo
    czy detalicznie. Jeżeli urzędy akceptują główne grupy to wystarczy mieć
    wpisany hurt i detal (ale juz handel paliwamia orarz samochodami i
    motocyklami to osobna grupa). Ale jeżeli trzeba podawac badziej
    szczegółowa kalsyfikacje to juz o kolor skarpetek sie ociera ;-)

    Ciągle pozostaje kwestia tego że w razie kontroli trzeba pokazac ta
    zmywarke. Nową, nieuzywaną, stojąca sobie w magazynie.
    Jeżeli na co dzien nie handluj sie takim sprzętem, zakup był
    incydentalny i jej potem nie sprzedano a poza ty to projektujemy strony
    WWW to może byc podejrzane. Bardzo podejrzane.
    Oczywiście, jeżeli ta zmywarka faktycznie będzie stała na magazynie
    czekając na kupca i nie będzie nosiła śladów używania to prosze bardzo,
    nic nie stoi na przeszkodzie żeby VAT sobie odliczyć.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl

  • 6. Data: 2004-08-18 13:09:14
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@e...com.pl> napisal(a):

    > Przeciez jeszcze niedawno mozna było obie wpisac "handel hurtowy i
    > detaliczy" i było gut. To teraz trzeba się doprecyzować.

    No, w Bielsku-Białej to chcieli DOKŁADNE specyfikacje. ;-) Nie przyjęli
    mi właśnie 'handlu hurtowego i detalicznego'. Dziś wiem, że trzeba było
    zażądać odmowy na piśmie z podaniem przepisu. ;-)

> [...]
    > incydentalny i jej potem nie sprzedano a poza ty to projektujemy strony
    > WWW to może byc podejrzane. Bardzo podejrzane.

    W razie kontroli zawsze można nagle sprzedać. ;-)

    Ale fakt, nie pomyślałem o tym, że ktoś to może sprawdzać.
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2004-08-18 13:11:11
    Od: "Kalina" <d...@s...pl .invalid>

> [...]
    > motocyklami to osobna grupa). Ale jeżeli trzeba podawac badziej
    > szczegółowa kalsyfikacje to juz o kolor skarpetek sie ociera ;-)

    ot co :)

    > Ciągle pozostaje kwestia tego że w razie kontroli trzeba pokazac ta
    > zmywarke. Nową, nieuzywaną, stojąca sobie w magazynie.

    to może być problem, choć można sprzedać tuż przed kontrolą :)

    pozdrawiam
    monika

  • 8. Data: 2004-08-19 09:18:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 18 Aug 2004, Kalina wrote:
    [...]
    >+ > zmywarke. Nową, nieuzywaną, stojąca sobie w magazynie.
    >+
    >+ to może być problem, choć można sprzedać tuż przed kontrolą :)

    No, jak kontrola już będzie patrzeć co gdzie stoi to rzeczywiście
    będzie to sprzedaż "przed kontrolą", ale po polsku mówi się "na
    oczach kontroli" ;)
    Chyba mogą mieć opory ;]

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 9. Data: 2004-08-19 10:55:30
    Od: el@<e...@i...pl>

    taa... a zmywarka mogła "ulec zniszczeniu" w trakcie przewożenia z
    magazynu do sklepu, sklepu do magazynu, nawet w
    trakcie "sprzatania" lub przeprowadzania inwentaryzacji. Protokół by
    tylko spisać.

    -> http://usenet.pomocprawna.info