  • 1. Data: 2004-01-20 12:58:25
    Temat: doszacowanie przychodów za świadczenia
    Od: Małgorzata<m...@o...pl>

    w ubiegłym roku zawarłam umowę najmu lokalu mieszkalnego, której
    stroną jako wynajmujący był mój pracodawca.
    Najem lokalu nie wynikał ze stosunku pracy (nie był związany ze
    świadczeniem pracy) a jedynie wynikał z faktu, że nie miałam gdzie
    mieszkać a mój pracodawca posiadał wolne mieszkanie. Czynsz najmu
    został ustalony w umowie.
    Okazało się, że pracodawca potraktował całą sprawę jako częściowo
    odpłatne udostępnienie lokalu i doszacował do mojego wynagrodzenia
    (zgodnie z art 12 i 11.2a3 ustawy o pod. doch. od os. fiz) różnicę
    pomiędzy odpłatnością ponoszoną przeze mnie (ja jestem
    zobowiązana do zapłaty za f-ry VAT) i rynkowym czynszem najmu.
    W ustawie mówi się, że wartośc świadczenia określa według
    równowartości czynszu jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy
    najmu. ZAZNACZAM ŻE TU UMOWA NAJMU ISTNIEJE! Więc nie widzę
    przyczyn dla których doszacowano mi do wynagrodzenia dodatkowe
    kwoty.
    Bardzo proszę o pomoc prawną

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2004-01-20 23:05:39
    Temat: Re: doszacowanie przychodów za świadczenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 20 Jan 2004, Małgorzata wrote:
    [...]
> [...]
    >+ równowartości czynszu jaki przysługiwałby w razie zawarcia umowy
    >+ najmu. ZAZNACZAM ŻE TU UMOWA NAJMU ISTNIEJE!

    A zapisy o "częściowo odpłatnych" (albo "częściowo nieodpłatnych")
    świadczeniach obejrzałaś ?
    [...]
    >+ Bardzo proszę o pomoc prawną

    Hm... no, zadałem pytanie - to mam nadzieję że "pomoc" nie jest :]

    pozdrowienia, Gotfryd
    (sugerujący coby myśleć przy pisaniu "pomoc prawna" !)