  • 1. Data: 2008-12-29 16:21:37
    Temat: dzialalnosc a umowa o dzielo
    Od: "OlO" <O...@c...pl>

    witam
    zamiast umowy o prace budowlane podpisalem umowe o dzielo. Wystawilem
    klientowi do tej pory fakture zaliczkowa i gdy chcialem wystawic koncowa
    klient zazadal rachunku i oswiadczenia dla celow podatkowych. Jak wyjsc z
    tej sytuacji ?

    M.O

  • 2. Data: 2008-12-29 16:40:42
    Temat: Re: dzialalnosc a umowa o dzielo
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-12-2008 o 17:21:37 OlO <O...@c...pl> napisał(a):

> [...]
    > klientowi do tej pory fakture zaliczkowa i gdy chcialem wystawic koncowa
    > klient zazadal rachunku i oswiadczenia dla celow podatkowych. Jak wyjsc

    Jakiej sytyuacji? Opis jest cokolwiek małomówiący :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2008-12-29 16:57:47
    Od: "OlO" <O...@c...pl>

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Jakiej sytyuacji? Opis jest cokolwiek małomówiący :-)
    > Pozdrawiam,
    > Tomek

    Chodzi o rachunek , czy bede musial wystawic na calosc bez fv zaliczkowej ?
    czy razem z faktura koncowa , i jak zaplacic podatek ? i od faktury i od
    rachunku ? Na wszystkich formularzach rahunku do um. o dzielo jest opisane
    jakby to zleceniodawca placic dochodowy , pogubilem sie w tym :(

    M.O

  • 4. Data: 2008-12-29 17:24:30
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    OlO wrote:

> [...]
    > od faktury i od rachunku ? Na wszystkich formularzach rahunku do um. o
    > dzielo jest opisane jakby to zleceniodawca placic dochodowy , pogubilem

    Chciałbyś raz wystawiać FV a innym razem rachunki?!
    Może się jednak zdecyduj czy jesteś czynnym VAT-owcem czy też nie.

    Piotrek

  • 5. Data: 2008-12-29 18:39:12
    Od: "OlO" <O...@c...pl>

    Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w wiadomości
    > Chciałbyś raz wystawiać FV a innym razem rachunki?!
    > Może się jednak zdecyduj czy jesteś czynnym VAT-owcem czy też nie.
    > Piotrek

    no wlasnie , a podobno trzeba do um. o dzielo wystawic rachunek , jak to
    pogodzic ?

  • 6. Data: 2008-12-29 18:43:14
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-12-2008 o 19:39:12 OlO <O...@c...pl> napisał(a):

    > Użytkownik "Piotrek" <p...@p...na.berdyczow.info> napisał w
    > wiadomości
    >
    > no wlasnie , a podobno trzeba do um. o dzielo wystawic rachunek , jak to
    > pogodzic ?

    A to podobno to skąd - jakaś nawiedzona księgowa :-) ?

    pozdr

  • 7. Data: 2008-12-29 19:27:23
    Od: "OlO" <O...@c...pl>

    > A to podobno to skąd - jakaś nawiedzona księgowa :-) ?
    > pozdr

    uparty klient domaga sie rachunku do umowy o dzielo wraz z
    oświadczeniem dla celów podatkowych i niewiem co mu odpowiedziec :(

  • 8. Data: 2008-12-29 19:53:12
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-12-2008 o 20:27:23 OlO <O...@c...pl> napisał(a):

    > uparty klient domaga sie rachunku do umowy o dzielo wraz z
    > oświadczeniem dla celów podatkowych i niewiem co mu odpowiedziec :(

    Jeśli:
    - jesteś czynnym VATowcem i
    - podpisałeś umowę o dzieło na roboty budowlane

    I jeśli do tego:
    - masz zarejestrowaną DG i
    - roboty budowlane wchodzą w zakres Twojej DG

    To do tej umowy o dzieło wystawiasz faktury VAT
    i sam za siebie płacisz PIT.

    Więc jeśli klient chce oświadczenia, to mu złóż
    oświadczenie że masz DG i sam płacisz swoje podatki.

    Rozumiem że problem wyniknął z tego, że użyliście
    blankietu umowy dla osób nieprowadzących DG, ale to tylko
    trzeciorzedna sprawa techniczna niemająca wpływu
    na rozliczenia podatkowe.

    Ale to tak koncypuję z tych kilku zdań które napisałeś,
    nie wiem jaki jest dokładny stan faktyczny.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2008-12-29 20:13:26
    Od: "OlO" <O...@c...pl>

    > Rozumiem że problem wyniknął z tego, że użyliście
    > blankietu umowy dla osób nieprowadzących DG, ale to tylko
    > trzeciorzedna sprawa techniczna niemająca wpływu
    > na rozliczenia podatkowe.

    na umowie nic niema o tym ze nie prowadze dzialalnosci , a wrecz jest
    wpisana nazwa mojej firmy jako wykonawca oraz osteplowana pieczatka firmowa.

    > Ale to tak koncypuję z tych kilku zdań które napisałeś,
    > nie wiem jaki jest dokładny stan faktyczny.

    Ja sam dzis zdebialem jak klient mi to oswiadczyl. A znasz moze jakas
    podstawe prawna , bo ja probowalem mu mowic to co ty napisales , ale byl
    swiecie przekonany do swojej racji i odporny na sugestie.

    M.O

  • 10. Data: 2008-12-29 22:48:13
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 29-12-2008 o 21:13:26 OlO <O...@c...pl> napisał(a):

    > Ja sam dzis zdebialem jak klient mi to oswiadczyl. A znasz moze jakas
    > podstawe prawna , bo ja probowalem mu mowic to co ty napisales , ale byl
    > swiecie przekonany do swojej racji i odporny na sugestie.

    Podstawe prawną na co? Na to że vatowiec ma wystawiać faktury czy
    na coś innego :-) ? Jak inni nie napiszą to jutro coś wkleję,
    bo to jest kilka przepisów z różnych ustaw.

    Pozdrawiam,
    Tomek