    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: dzialalnosc gosp
    Date: Fri, 23 Jul 2004 23:27:45 +0200

    On Fri, 23 Jul 2004, PawełJ wrote:

    >+ Użytkownik "Robert" <r...@p...pl> napisał
    >+ > w zwiazku z tym ze zmienilem charakter pracy przechodze na wlasna
    >+ > dzialalnosc gospodarcza
    [...]
    >+ > placila za mnie skladki i podatek) a to co uda mi sie zarobic z prowizji
    >+ > bedzie moim dochodem od ktorego bede musial zaplacic skarbowce, na dodatek
    >+ > bede musial odprowadzac do zus-u na ubezpieczenie zdrowotne.
    >+ > nie bede sie bawil w koszty, tj. firma bedzie mi zwracala vat od paliwa,
    [...]
    >+ No mocno podjerzane według mnie. Oni ci zapłacą cały zus. - A ty do tegło
    >+ dołożysz z tej prowizji zdrowotne. Po co ci działalność, jeżeli mógłbyś
    >+ pracować u nich. I tak by zus płacili.

    Ale "oni" nie ponoszą ryzyka chorobowego, ciąży ;), składka pewnie
    minimalna czyli niższa...

    >+ oni ci zwrócą cały vat od paliwa, czyli wszystkie faktury, które będziesz
    >+ brał będą na firmę twojego zwierzchnika. A co z częścią netto? To będzie
    >+ koszt tatej firmy?

    No to wykluczone: taka "współpraca" IMHO ściągnie na głowę zarzut
    "układania stosunków" (nie umiem na szybko znaleźć gdzie on jest
    zapisany - pamięta ktoś ?)

    >+ Jeżeli jesteś pracownikiem firmy to możesz świadczyć dla tej firmy
    >+ usługi z działalności?

    Może, IMO. tyle że *nie może* wtedy korzystac z ryczałtu !
    Z ustawy:
    +++
    Art. 8. 1. Przepisów rozdziału 2 nie stosuje się do podatników:
    [...]
    6) rozpoczynających działalność samodzielnie lub w formie spółki, jeżeli
    podatnik lub co najmniej jeden ze wspólników, przed rozpoczęciem
    działalności w roku podatkowym lub w roku poprzedzającym rok podatkowy,
    wykonywał w ramach stosunku pracy lub spółdzielczego stosunku pracy
    czynności wchodzące w zakres działalności podatnika lub spółki.
    ---

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)