  • 1. Data: 2003-06-12 10:04:12
    Temat: działalność gosp. w mieszkaniu matki
    Od: "KS" <e...@w...pl>

    Witam!

    Mam kilka pytań w zwiazku z planowanym rozpoczeciem dzialalnosci.

    Założenia: KPIR, Vat, klienci instytucjonalni

    1. Firmę będę prowadził w mieszkaniu matki (lokal nie zmienia statusu -
    pozostaje mieszkalny)
    Spółdzielnia zgadza sie na prowadzenie . Pytanie. Czy dobrze robie, ze
    wzgledow podatkowo - ekonomicznych? Czy lepiej pomyslec o odrebnym lokalu
    (lub zmianie statusu mieszkania na mieszkalno-uslugowy)

    2. Co bede mogl wliczyc w koszty dzialalnosci? Bede prowadził firmę
    internetową i serwis sprzetu informatycznego. Praca raczej w terenie ale i
    zcasem przyjme klienta do "biura" IMHO czynszu nie wlicze.. bo na podstawie
    jakiego dokumentu? Jesli zrobie remont w tym pokoju to czy wszystkie farby,
    wykladziny, okna i uslugi majstrow tez wlicze?

    3. Jak wyglada sprawa komputera.Mam taki wystarzcajacy.. z windowsem OEM
    (ksiazeczka licencyjna i oryginalny krazek OEM) ale nie mam na niego zadnej
    faktury (kto by pomyslal ze bede na nim dzialal) wiec jak wyglada sprawa
    legalnosci.. Najchetniej bym go wogole nie ewidencjonowal.. czy moge czesc
    rzeczy zaewidencjonowac a czesc nie?

    4. Samochod. Teraz jest zarejestrowany na Mame, na mnie na siostre i brata
    :) co muszę zrobic by koszty paliwa, serwisu, ubezpieczenia itp. wlizcac
    koszty dzialalnosci. Czy trzeba go przerejestrowac na mnie i wpisac do
    ewidencji ŚT?

    Z GÓRY DZIEKI ZA ODPOWIEDZI!

    Pozdarwiam
    ks