  • 1. Data: 2003-06-16 10:39:40
    Temat: Re: składka ZUS ?
    Od: jureq <j...@o...pl>

    k...@o...pl wrote:

    > Ile wyniesie składka na ZUS w przypadku uruchomienia przeze mnie
    > dodatkowej działalności gospodarczej ? Pracuję dodatkowo na pół etatu
    > na umowę o pracę - więc już raz ZUS opłaca za mnie pracodawca.
    > Kiedyś ZUS to była dodatkowa składka zdrowotna - (tylko ~ 140 PLN) czy
    > nadal tak jest ?

    To zależy od twoich rzeczywistych zarobków z tej pracy na 1/2 etatu.
    Jeśli zarabiasz co najmniej pensję minimalną, czyli obecnie 800 zł to
    płacisz tylko zdrowotne. W przeciwnym wypadku wszystkie składki.
    Uwagi:
    1. Te 800 to mają być zarobki rzeczywiste, a nie w przeliczeniu na
    pełny etat
    2. ostrożnie w miesiącach gdy jesteś np. na chorobowym.