  • 1. Data: 2003-03-08 15:49:03
    Temat: działalność w domu a podatek od nieruchomości
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    witam
    Chcę otworzyć DG i muszę wyznaczyć siedzibę, chodzi mi o miejsce gdzie będę
    gromadził wszelka dokumentację (poza KPiR - ta będzie w biurze rachunkowym).
    Znajomy ten zgodził się, aby ustanowic siedzibe firmy w jego prywatnym domu.
    Firma bedzie miała podpisana umowę agencyjną z pewnym producentem wiec nie
    bedzie potrzeby tworzenia magazynów itp
    Moj problem jest taki: czy znajomy musi zgłosić w Urzędzie Gminy fakt, że w
    jego domu bedzie miała siedzibę firma i jak to wpłynie na wysokość podatku
    od nieruchomości, skoro cała działalność w domu to będzie de facto jeden
    regał z wszelkimi "papierami"?
    dzięki za pomoc i pozdrawiam
    plemek

  • 2. Data: 2003-03-11 12:09:36
    Temat: Re: działalność w domu a podatek od nieruchomości
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    "plemek" <p...@i...pl> wrote in message
> [...]
    > od nieruchomości, skoro cała działalność w domu to będzie de facto jeden
    Zgłaszać chyba nie musi. Gmina się dowie ...
    Są 2 wyjścia:
    1) żadna powierzchnia, działalność u zleceniodawcy, a jeżeli już to
    powierzchnia
    tyle co pod kartkę A4 (KPiR :) - działa i się odwalają,
    walczyć warto zwłaszcza, że podatek rośnie około 75x (Warszawa Centrum)
    2) Zdefiniować 1-2 m2 pod papiery i/lub komputer i płacić grzecznie
    Mikołaj

  • 3. Data: 2003-03-12 07:56:04
    Od: "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl>

> [...]
    > walczyć warto zwłaszcza, że podatek rośnie około 75x (Warszawa Centrum)
    > 2) Zdefiniować 1-2 m2 pod papiery i/lub komputer i płacić grzecznie

    Czy można mieć telefon na firmę, jeśli się nie ma zgłoszonej żadnej
    powierzchni? Czy później może się US przyczepić?
    Robert

    Robert Kilimnik

  • 4. Data: 2003-03-12 10:27:55
    Od: "plemek" <p...@i...pl>

    Użytkownik "Miko" <m...@y...com> napisał

    > 1) żadna powierzchnia, działalność u zleceniodawcy, a jeżeli już to
    > powierzchnia
    > tyle co pod kartkę A4 (KPiR :) - działa i się odwalają,

    a gdzie zgłosić tą powierzchnię?

    > 2) Zdefiniować 1-2 m2 pod papiery i/lub komputer i płacić grzecznie

    pytanie jak wyżej
    pozdrawiam
    plemek

  • 5. Data: 2003-03-13 12:19:26
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    > a gdzie zgłosić tą powierzchnię?
    Raczej sami wzywają do urzędu gminy (mój i mojego kumpla przypadek
    z dwóch różnych gmin)
    Miko

  • 6. Data: 2003-03-13 12:20:08
    Od: "Miko" <m...@y...com>

    "Robert Kilimnik" <R...@t...com.pl> wrote in message
    > Czy można mieć telefon na firmę, jeśli się nie ma zgłoszonej żadnej
    > powierzchni? Czy później może się US przyczepić?
    Tego nie wiem, polecam zapytać się u źródła ;)