  • 1. Data: 2003-03-24 20:38:06
    Temat: dzienne zestawienie sprzedazy a ewidencja sprzedazy VAT
    Od: "le-h" <l...@...pl>

    Witam,

    czy jezeli robi sie ewidencje sprzedazy VAT, to trzeba robic dzienne
    zestawienia sprzedazy ?

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Don't shut love out of your life by saying it's impossible to find.

  • 2. Data: 2003-03-24 22:42:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 24 Mar 2003, le-h wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ czy jezeli robi sie ewidencje sprzedazy VAT, to trzeba robic dzienne
    >+ zestawienia sprzedazy ?

    A wytłumacz jeszcze czy KPiR czy ryczałt i czy dziennie spisuje
    do którejś ewidencji. Ja na KPiR nie robię, ale przychody wpisuję
    wg paragrafu "nie później niż w dniu następnym przed rozpoczęciem
    sprzedaży" - do ewidencji VAT (bezpośrednio) właśnie :)

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT, bez kasy)

  • 3. Data: 2003-03-25 12:12:59
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> skribis:

    > A wytłumacz jeszcze czy KPiR czy ryczałt

    KPiR

    >i czy dziennie spisuje
    >do którejś ewidencji.

    no chyba trzeba do ew. sprz. VAT, nie?
    Wlasnie, tam wpisuje sie dziennie? (bo chyba nie kazda sprzedana rzecz?:)

    > Ja na KPiR nie robię,

    ??
    czego?

    > ale przychody wpisuję
    >wg paragrafu "nie później niż w dniu następnym przed rozpoczęciem
    >sprzedaży" - do ewidencji VAT (bezpośrednio) właśnie :)

    hmm.. to co wpisujesz dp kpir? sume z vat na koniec miesiaca ?

    > pzdr, Gotfryd
    > (KPiR, VAT, bez kasy)
    ^^^^^^^^

    niestety, recesja :)
    aaa, miales na mysli fiskalna ? ;)

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Spraw by twoja strona pracowala na Ciebie.
    Dochodowy program partnerski:

  • 4. Data: 2003-03-25 12:53:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Mar 2003, l.e:h wrote:

> [...]
    >+ >>+ zestawienia sprzedazy ?
    >+ >
    >+ > A wytłumacz jeszcze czy KPiR czy ryczałt

    OK. Pytałem bo kiedy ostanio rozmawiałem z kolegą a później zajrzałem
    do ustawy to się zdziwiłem: na ryczałcie najwyraźniej nie trzeba
    wpisywać dziennie do ewidencji, ale właśnie do dziennego zestawienia !

> [...]
    >+ no chyba trzeba do ew. sprz. VAT, nie?
    >+ Wlasnie, tam wpisuje sie dziennie? (bo chyba nie kazda sprzedana rzecz?:)

    Owszem. Ale można wpisywać każdą sprzedaną rzecz lub (również) sumy
    z zestawień dziennych.

    >+ > Ja na KPiR nie robię,
    >+
    >+ ??
    >+ czego?

    Dziennych wpisów :)

> [...]
    >+
    >+ hmm.. to co wpisujesz dp kpir? sume z vat na koniec miesiaca ?

    Nie, nie !
    KPiR wypełniam "przed 20." a nie "dziennie", to miałem na myśli.

    >+ > pzdr, Gotfryd
    >+ > (KPiR, VAT, bez kasy)
    >+ ^^^^^^^^
    >+
    >+ niestety, recesja :)
    >+ aaa, miales na mysli fiskalna ? ;)

    Ano :)
    Zaznaczyłem - bo z punktu widzenia "papierkologii" mogą wystąpić
    drobne różnice.

    >+ Pozdrawiam, Leh.

    wzajem ! - Gotfryd

  • 5. Data: 2003-03-28 14:42:41
    Od: "l.e:h" <l...@...pl>

    to moze na koniec ustalmy co i jak bo pogubic sie mozna.
    dla ustaleniu uwagi: przedsiebiorca (dz.gosp.od.fiz.) kpir, vat, bez kasy
    fiskalnej,

    w dniu X sprzedal jeden produkt z 22% vat za 30 zl i wystawil fakture,
    oraz 3 produkty po 20 zl z 0% vat oraz przesylka za 9 zl (zwolniona od
    vatu), z tego na jeden wystawil fakture :)

    Co ma gdzie wpisac (kiedy to juz mniej wazne) ?

    Do ewidencji sprzedazy vat:

    do kpir:

    Pozdrawiam, Leh.
    --
    Don't shut love out of your life by saying it's impossible to find.