    From: "bolo" <b...@n...irc.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: dzierzawa sprzetu bez abonamentu
    Date: Thu, 13 Jan 2005 20:48:40 +0100

    czesc
    na zlecenie kilku firm wykonuje montaz u klientow (zarowno indywidualni jak
    i platnicy vat) zestawow lub przylaczy do internetu, na co sklada sie:
    -sprzet
    -robocizna
    klient placi za to, ale sprzet pozostaje nadal moja wlasnoscia (oczywiscie
    prowadze dzialalnosc gospodarcza i wystawiam fakture), na fakturze jest
    zazwyczaj tylko jedna pozycja: usługa (ktora jest tak skalkulowana ze
    zawiera koszt montazu i amortyzacje sprzetu) ilestam godzin x stawka+VAT, w
    tym momencie klient idzie do dostawcy usług i podpisuje umowe abonencka
    klient ode mnie otrzymuje 2 szt WZ
    1) sprzet wymienione nazwy, numery seryjne ilosci i wartosci
    2) usługa
    to wlasnie na podstawie drugiej WZ wystawiana jest faktura, a pierwsza
    pozostaje w mojej dokumentacji jako dowod wydania sprzetu, ktory powinien
    zwrocic na zadanie (czyli wtedy kiedy rozwiaze umowe z dostawca uslug
    internetowych do sieci ktorego go przylaczylem)
    i teraz moje pytanie
    czy moge wydzierzawic sprzet nie pobierajac oplat miesiecznych za dzierzawe
    jesli nie, jak to rozwiazac? czy wysylac mu co miesiac fakture na 1zl? a
    moze na fakturze za instalacje umiescic pozycje oplata za dzierzawe sprzetu
    (bezterminowa) 1zł? ewentualnie 24mc x 1zł
    moze macie jeszcze jakies propozycje?
    nadmienie ze dotychczas nie skonstruowalem zadnej umowy ktora wiaze mnie i
    klienta precyzujac warunki dzierzawy ani zwrotu wiec powstaja tylko 3
    dokumenty (WZ1, WZ2, faktura)
    a moze jeszcze innaczej to rozwiazac?
    sprawa byla by prosta gdybym to ja byl dostawca usług internetowych, ale ja
    jestem tylko monterem, z drugiej jednak strony firmy swiadczace te uslugi
    (dostepu do sieci internet) rowniez nie pobieraja oplaty za dzierzawe, tylko
    abonament

    pozdrawiam
    bolo